DIY: Kaktus in mok

Ik ben nu al een tijdje zwaar verslaafd aan Pinterest. De DIY posts zijn mijn favoriet. Dagelijks doe ik hier inspiratie op en zo heb ik al een heel lijstje gecreëerd met dingen die ik zelf wil gaan maken. Zo kwam ik ook langs meerdere post van plantjes in leuke mokken. Zelf heb ik deze gemaakt:

kaktus

Wat heb je nodig:
– Een kaktus of ander leuk plantje
– Een cappucino mok (deze is van Xenos voor ongeveer 2 euro)
– Een porseleinstift (Pipoos €3,95)
– Aarde

Wat moet je doen:
Het is super makkelijk om te maken. (Waarschijnlijk kan je het ook wel zonder gebruiksaanwijzing uitvogelen).
– Maak de mok schoon.
– Teken of schrijf iets op de mok, wat je maar wilt.
– Laat drogen en bak de mok in de oven af, zoals aanwijzingen die op de stift staan (of bij de verf komen, als je hier ander materiaal voor gebruikt).
– Zet het plantje in het midden van de mok en vul de mok langs de randen met verse aarde.
Klaar is Kees!

Tip:
Wat je eventueel nog kan doen: Ik heb onderin de mok eerst een scherf van een bloempot gelegd, bolle kant naar boven. daarna heb ik de aarde met het platje erop gestort. Als je de kaktus dan water geeft, kan de plant het teveel aan water kwijt onder de scherf. Hij neemt het dan weer op als hij dorst heeft.

Follow my blog with Bloglovin

3 thoughts on “DIY: Kaktus in mok

  1. Pingback: Hoera! Mijn blog is 1 jaar oud! |

Leave a Reply

