DIY: Ice Cappuccino

Ik ben lange tijd dol geweest op de Ice Cappuccino van Douwe Egberts. Een tijdje terug leek het recept echter veranderd, want het smaakt nu veeeel te veel naar water! En dat is, zoals wij dat in de vriendengroep altijd zeggen, gatverdamme SMERIG. Tijd om zelf eens te proberen zo’n drankje te maken. 

IceCappuccino-01

Op het internet staan verschillende recepten voor het maken van ice cappucino’s. De meeste bevatten ingrediënten die ik doorgaans niet (lees: NOOIT) in huis heb, zoals roomijs. Dat moet toch makkelijker kunnen! Ik besloot mijn eigen recept maar te bedenken.
Hoe simpel het uiteindelijk ook is om te maken, mijn eerste ice cappuccino was toch niet echt lekker. Maar, van fouten leer je, dus nu heb ik hét recept voor een simpele, goedkope, lekkere ice cappucino!

IceCappuccino-02

Wat heb je nodig:
– Sterke koffie. Ik gebruik de Dark Roast pads van HEMA (€1,- per pak). Maar koffie uit een pot kan ook. Of de extra dark roast van DE, mmmmm..
– Volle koffiemelk.
– De hoeveelheid suiker van één zakje.
– Een bakje om ijsklontjes in te maken
– Een maatbeker of iets anders waarmee je handig kan schenken (en wat onder je senseo-apparaat past, indien van toepassing).
– Het glas waar de ice cappuccino in gaat komen. (Moet groot genoeg zijn voor ruim twee kopjes senseo).

Wat moet je doen:
Zet twee kopjes koffie. Schenk koffie in de ijsblokjes vorm.

IceCappuccino-03

Jaja, geen water invriezen, maar koffie! Zo heeft je ice cappuccino geen enkele kans om waterig te worden als de blokjes gaan smelten! 🙂 Aan zes koffie-ijsblokjes heb je genoeg.

Giet de rest van de koffie in het glas. Voeg hier koffiemelk aan toe. De hoeveelheid moet je een beetje zelf inschatten. Ik zou zeggen, twee scheuten. In elk geval zodat het een mooie lichtbruine kleur krijgt.

IceCapuccino-04

Voeg hierna de suiker toe. Als je van wat zoeter houdt, gebruik je het hele zakje, anders gebruik je 2/3 ofzo. Roer de inhoud zodat de koffie goed is gemengd met de melk en suiker. Zet het glas daarna in de koelkast.

Ik weet niet precies hoe lang het duurt voordat de koffie-ijsblokjes klaar zijn. Ik keek twee uur later weer in de vriezer en toen bleek het al hard te zijn. Dus dat is sowieso genoeg tijd.

Haal het glas uit de koelkast en roer de koffie nog een keer goed door. Voeg de ijsblokjes toe en doe er eventueel een rietje in. Tadaaa! Jouw zelfgemaakte ice cappuccino is klaar!

 

Follow my blog with Bloglovin

2 thoughts on “DIY: Ice Cappuccino

Leave a Reply

