Two Girls A Boy And A Cup

Voor mijn afstuderen ben ik bezig met een onderzoek dat zich richt op seksuele diversiteit. Tijdens de zoektocht naar informatie kwam ik langs een prachtig blog: twogirlsaboyandacup. Dit blog wordt geschreven door een Nederlandse man (zijn naam kan ik nergens vinden) die samen met een lesbisch stel een kind krijgt. Hij kent één van de vrouwen al sinds zijn 15e en sindsdien zijn ze al best buds. Beiden kwamen ze in hun tienerjaren uit de kast. De vrouw is inmiddels getrouwd met een andere vrouw en met z’n drieën besloten ze om samen een kind te krijgen. Two girls, a boy.. and a cup.

De blogs zijn zoooo mooi geschreven. De schrijver vertelt hoe zijn omgeving, zijn ouders bijvoorbeeld, reageerden op het feit dat hij met twee lesbische vrouwen een kind zou krijgen. Hoe ze dingen beslissen, zoals welke achternaam het kind gaat krijgen. Het plezier dat ze met z’n drieën hebben tijdens de zwangerschap, maar ook de angst en de twijfels die erbij komen kijken. In de blogs worden allerlei gedachten en emoties ontbloot en dat maakt het prachtig en ontroerend om te lezen.

Op 27 maart is Yse Lola geboren, een prachtig dochtertje. Ze is nu dus bijna één week oud. Gelukkig houden de blogs niet op, de schrijver gaat gewoon door. Ik raad absoluut aan om de blogs te lezen. Ik kan er in elk geval geen genoeg van krijgen!

One baby, three parents, immeasurable love.” ❤

2 thoughts on “Two Girls A Boy And A Cup

  1. Pingback: SOGGEN | Anna Naomi

Leave a Reply

