SOGGEN

soggen

Het is 22 april. Over precies een week heb ik een deadline: Het conceptrapport van mijn afstudeeronderzoek moet worden ingeleverd. En daar moet ik nog HEEL VEEL voor doen. Stress! Zoals je in mijn blog Structureren is mijn dwangneurose kon lezen, ben ik altijd druk bezig met plannen en structureren. Ik ben hier echter vaak zo lang en veel mee bezig, dat van het echte werk niks terecht komt. Als dan ook mijn concentratie ver te zoeken is, begin ik al snel aan een nieuwe bezigheid: SOGGEN! Herkenbaar? Dit zijn een aantal van mijn favoriete SOG-activiteiten:

Leuke filmpjes kijken
Ik kan uren lang naar filmpjes kijken. Musicalfilmpjes, ontroerende filmpjes, filmpjes van Simon´s cat of andere hilarische filmpjes. Dit zijn bijvoorbeeld twee filmpjes waar ik na tien keer kijken nog van kan genieten.


Equals three =3
Ray William Johnson maakte video’s waarin hij commentaar leverde op korte rare filmpjes. Hij is vorige maand gestopt met het maken van filmpjes *noooooooo!!* Maar hij heeft zo ontzettend veel video’s dat ik toch nog lang niet uitgekeken ben (schrale troost). Ray’s commentaar is super grappig en maken de toch-al-rare-filmpjes nóg grappiger.

Bloggen
Naast dat ik zelf blogs schrijf, lees ik ook veel blogs van anderen. Ik vind het leuk en inspirerend om te zien waar iedereen zich mee bezighoudt en hoe zij daarover schrijven. Eerder vertelde ik al over het prachtige blog twogirlsaguyandacup, geschreven door een homoseksuele man die met twee lesbische vrouwen een kind krijgt. Nog zo’n mooi blog is Dagdromend, over allerlei ervaringen, gevoelens en ideeën, vaak herkenbaar, altijd heel mooi beschreven. Als ik wil lachen, ga ik naar Spunk, een blogsite waar meerdere schrijvers posten. De blogs gaan over actuele dingen en zijn super grappig.

Vera van Groos
Bloggen kan in woorden, maar ook in plaatjes. Vera van Groos is een illustrator die ontzettend leuke biografische stripjes maakt. Elke dag post ze een nieuwe, dus dat gaat lekker snel. Als je hier even niet gekeken hebt, kan je weer een hele hoop stripjes bekijken.

Knutselen aan mijn website
Ik ben veel creatief bezig, op wat voor manier dan ook. Zo heb ik ook een eigen website gemaakt. Steeds bedenk ik weer iets dat ik anders wil en dan kan ik daar weer uren aan besteden. Ik had geprobeerd om mijn blogs en website te combineren, maar werken met php-scripts wil me toch nog niet helemaal lukken. Voor nu doe ik het dan maar zo. Neem zeker een kijkje en laat me weten wat je ervan vindt ^^.

Pinterest
En tot slot, Pinterest, het walhalla onder mijn SOG-activiteiten. Hier doe ik ontzettend veel inspiratie op, voor activiteiten, woningdecoratie en vooral DIY-projecten. Ik heb een enorme lijst met DIY’s die ik nog uit wil voeren. (“Zo veel te doen.. en zo weinig tijd..”). Deze dingen staan bijvoorbeeld op die lijst:

sog-01
sog-02
sog-03

Welke SOG-activiteiten doe jij graag?

facebook

11 thoughts on “SOGGEN

  1. Pingback: De verdoving van stress | Anna Naomi

  2. Jaaaa, SOGGEN! Daar was ik wel heel goed in. Pinterest is inderdaad geweldig. En oh, als je wilt SOGGEN met blogjes moet je aan Bloglovin’ beginnen (oh nee, heb je al!), te verslavend. Of make-up tutorials op YouTube! Mijn god, ver-sla-vend.

Leave a Reply

