Onbekende films die je wil kennen

It's Movie Time

Ik heb 304 dvd’s. Het zal je dus niet verbazen dat ik van films houd. Wanneer ik een film echt goed vind, kan ik hem wel tien keer kijken. In één week. Heerlijk! Helaas heb ik het hier de laatste tijd veel te druk voor. Terwijl ik aan de studie zit, kijk ik af en toe verlangend naar mijn mooie kast. Mijn mooie, prachtige kast met alle films en series die ik verzameld heb. Om in deze tijd van drukte dan toch een beetje aan mijn filmbehoefte te voldoen, schrijf ik daarom een film-blog. Niet over films die iedereen al kent, maar over films die je waarschijnlijk niet kent en wel wil zien!

celda211

Actie: Celda 211
Celda 211 is een Spaanse film over Juan, die begint met zijn nieuwe baan als bewaker in een gevangenis. Op de dag dat hij kennis komt maken, proberen de gevangenen uit te breken. Bewakers worden gegijzeld en er ontstaat complete chaos. Juan heeft in het voordeel dat niemand in de gevangenis hem nog kent. Om zichzelf te redden, doet hij zich daarom voor als één van de gevangenen.  Natuurlijk is hij wel een verdacht persoon, wat de andere gevangenen doen wantrouwen. Celda 211 is een vet spannende film en ik raad echt iedereen (boven de 16 :P) aan om hem te kijken. Het is een actiefilm en gewelddadig, dus als je daar niet goed tegen kan, raad ik aan om gebruik te maken van handen voor je ogen. Want ook dan moet je deze film zeker gezien hebben!

jawbreaker

Chick flick: Jawbreaker
Het is een oude film (1999) maar hij blijft ontzettend leuk. Jawbreaker gaat over drie meiden die hun vriendin ontvoeren op haar verjaardag. Gewoon. Leuk. Als birthday prank. Ze binden haar vast, doen een jawbreaker in haar mond (je weet wel, zo’n gigantische snoepbal) en gooien haar in de kofferbak. Wanneer de meiden na even rijden de kofferbak openen, blijkt hun lieve vriendin te zijn gestikt in de jawbreaker. Ze verplaatsen het lijk terug in haar huis en proberen een moordscenario te creëren waarbij zij in elk geval niet de schuld kunnen krijgen. Helaas blijkt giga nerd Fern de waarheid te weten. In ruil voor metamorfose en populariteit, houdt Fern haar mond dicht. Of toch niet?
Bekende spelers: Rose McGowan, Rebecca Gayheart, Julie Benz, Judy Greer.

the-gift

Thriller/Paranormaal: The Gift
Ondanks de vele bekende mensen in deze film, hoor ik niet vaak dat mensen deze film kennen. Cate Blanchett speelt Annie, een vrouw met een gave. Voor veel buren legt zij kaarten en ziet zij visioenen. Wanneer iemand in het dorp vermist wordt, vraagt familie en politie om hulp van Annie. Door deze mensen te helpen, blijkt ze zelf echter ook niet meer veilig te zijn. Spannennnnnd! De sfeer in de film is lekker griezelig en het acteerwerk van alle acteurs verdient een 10!
Bekende spelers: Cate Blanchett, Keanu Reeves, Hilary Swank, Giovanni Ribisi, Katie Holmes, Greg Kinnear, J.K. Simmons.

hocus-pocus

Kinderfilm: Hocus Pocus
Er zijn héél véél leuke kinderfilms. Hocus pocus is één van mijn favorieten. Vroeger eng, nu vooral grappig. De drie heksen (zie Sarah Jessica Parker zoals je haar nog nooit hebt gezien) werden honderden jaren geleden geëxecuteerd. Vlak voor het moment van executie, sprak heks Winifred een spreuk uit: Als een maagd de zwarte kaars in hun huis aansteekt, zullen de heksen herrijzen. Rond 1990 is het zover: Max, één of ander rotjong, steekt voor de grap de kaars aan in het verlaten huis en de heksen komen tot leven. Zij kunnen nu doorgaan met waar zij zo lang gelee mee bezig waren: het leven uit kleine kinderen zuigen. Max probeert samen met zijn zusje en een vriendin de heksen uit te roeien.
Bekende spelers: Bette Midler, Sarah Jessica Parker, Kathy Najimi, Vinessa Shaw.

grind

Comedy: Grind
Oké, eigenlijk kan je dit niet echt een goede film noemen. Maar misschien maakt de simpelheid het juist wel goed. Grind is een film over vier vrienden die van skaten houden. Ze willen hier graag hun beroep van maken, maar dat lukt niet zo maar. Ze proberen op te vallen in het oog van beroemde skaters (tot wat bijna naar stalken neigt) maar falen hier meerdere malen in. Het zijn jongens zoals jongens zijn, zonder de poging om dingen netter te maken of geweldige dialogen te schrijven. Maar dat is juist wat ik er leuk aan vind. De helft van de film gaat nergens over, maar alle kleine opmerkingen, gezichtsuitdrukkingen en acties maken het hilarisch om naar te kijken.
Bekende spelers: Adam Brody, Vince Vieluf, Bam Margera, Jennifer Morrison, Christopher McDonald, Tom Green.

imaginary-heroes

Drama: Imaginary heroes
I LOVE drama movies! Ik kan nog veeeeel meer drama/arthouse films aanraden, misschien schrijf ik daar nog eens een apart blog over. Imaginary heroes is in elk geval een prachtige film die je zeker moet zien. Het is al jaren mijn lievelingsfilm. De film gaat over een gezin (ouders&drie kids) waarvan de oudste zoon zelfmoord pleegt. In de film zie je hoe elk gezinslid omgaat met het verlies. Grappige, zielige en vreemde momenten. Met aan het eind een ontknoping die je niet verwacht..
Bekende spelers: Emile Hirsch, Sigourney Weaver, Jeff Daniels, Ryan Donowho.

Wat zijn jouw tips voor onbekende must-sees?

 

Bronnen: Foto 1 | Foto 2 | Foto 3 | Foto 4 | Foto 5 | Foto 6 | Foto 7

4 thoughts on “Onbekende films die je wil kennen

  1. Pingback: Onbekende films die wat meer aandacht verdienen |

Leave a Reply

