Wat fijn om een hoer te zijn!

Aankomend weekend ben ik een hoer. Of nou ja, speel ik een hoer. Een hoer spelen in een musical, was stiekem al jaren een droom van mij. Of ik nou kijk naar Miss Saigon, Rent of Les Miserables, ik heb altijd wat met de hoeren in het verhaal.

hoeren

Gedurfd
Vol bewondering kijk ik naar de vrouwen die schaars gekleed op een podium durven rond te dansen terwijl een paar duizend man naar hen zit te kijken. Dat is toch niet bepaald onderdeel van je dagelijkse bezigheden. Zeker wanneer de hoerenbusiness verder moet gaan dan een leuk dansje of liedje, vraag ik me af hoe zij het vinden om on stage te liggen vozen. Zouden zij in het echte leven een relatie hebben? Zit hun vriend nu ergens boos in het publiek toe te kijken? Wat denken haar vader en moeder hiervan?

hoeren-rent

Memorabele liedjes
In musicals wordt heel veel gezongen en soms zitten er nummers tussen die van mij wel weggelaten of ingekort mogen worden. Dit is echter nooit het geval bij liedjes die door hoeren worden gezongen. De ene keer vrolijk en swingend, de andere keer heftig en ontroerend. Hoeren-liedjes blijf je altijd onthouden.

hoeren-misssaigon

Plezier of pijn
Wat mij het meest boeit aan de hoer in de musical, is het verhaal dat zij met zich meebrengt. Enerzijds tonen hoeren zelfverzekerdheid, geluk en plezier, anderzijds wanhoop, pijn en verdriet. Ze dromen over een beter bestaan, maar zullen dit nooit echt meemaken. Dromen, pijn en verdriet moeten verborgen worden om te kunnen leven in de onderwereld. Overleven achter een façade van schijn.

hoeren-korset

Mijn eigen hoerenrol
Zaterdag 24 en zondag 25 mei treed ik op in “De bijzondere zaak van dokter J.” als Ana Libia, een werknemer in de Rooie Rat. Deze hoerentent wordt gerund door twee onuitstaanbare vrouwen die de hoeren maar al te graag met een zweep of vuist te lijf gaan. Terwijl we dromen over beter leven, hebben we als meiden onder elkaar ook veel plezier. Dit plezier houdt echter op wanneer één van ons wordt lastig gevallen door een wel heel vreemde klant. Kan zij van hem ontsnappen of loopt dit helemaal verkeerd af?

De bezoeker bekijkt dit verhaal vanuit het oogpunt van Henry Jekyll. Henry is een dokter die, door een uit de hand lopend experiment, een dissociatieve identiteitsstoornis ontwikkelt, bestaande uit Henry Jekyll, een lieve en goede man, en Edward Hyde, een monster van puur kwaad. De musical vertelt een prachtig verhaal over goed, kwaad en liefde. De musical wordt echt super gaaf, met hele goede spelers en zangers en aangekleed met prachtige kostuums en muziek. Nieuwsgierig? Kaarten bestel je via www.musicalos.nl!

De bijzondere zaak van dokter J.

Bronnen foto’s: Miss Saigon | Les Miserables | Jekyll & Hyde | Rent | Miss Saigon | Korset | De bijzondere zaak van dokter J.

facebook

9 thoughts on “Wat fijn om een hoer te zijn!

  1. Stoer dat je zo’n rol op je durft te nemen, maar eigenlijk best een interessant nu je het zo stelt. Veel plezier en succes met de voorstelling. 😉

  2. Pingback: In 2014… |

Leave a Reply

