Brownies & Downies

Samen met mijn zusje ging ik vorige week lunchen bij Brownies & Downies. Dit is een heel leuk eetcafé waar mensen met een verstandelijke beperking werken. Mijn verwachting (tientallen downers die lachend of mopperend om je tafel heen hangen) bleek anders te zijn dan de werkelijkheid (slechts één jongen met een beperking), maar dat drukte de pret niet. Deze jongen kon ons uitstekend bedienen en zo werden wij binnen anderhalf uur volgeladen met de meest heerlijke lunch ever.

downies-koffie

Mijn zusje had via Social Deal een bon voor een vaste (goedkopere) lunch, en ik bestelde ter plekke wat. Leuk, want zo konden we deels zelf kiezen en deels verrast worden, en samen alles delen. Van de bon kregen we de keuze voor uiensoep of tomatensoep als voorgerecht. Wij kozen voor tomatensoep. Nou vind ik tomatensoep nooit zo bijzonder, maar deze was lekker! Toen kwam de volgende gang: Broodjes. Van de bon kregen we drie broodjes: kaas, ham en zalm. Errrrg lekker!

downies-lunch

Zelf kozen we nog broodje carpaccio erbij. En die was gooooeeed!! De broodjes waren rijk belegd, zeker die met carpaccio: sla, komkommer, tomaat, kaas, pijnboompitten, olijven, mosterdmayonaise saus en een aantal ingrediënten die ik niet kon identificeren. Eten om eindeloos van te kwijlen.

downies-lunch

Maar er stond nog meer lekkers op de menukaart dan alleen soep en broodjes: échte Bosche bollen! (Jaaa, die van Jan de Groot ja!) Nou zaten we al aardig vol, maar hé, je bent een Van Driel of je bent het niet. Dus die Bosche bollen lieten wij niet aan ons voorbij gaan.

downies004

Ik nam een  cappuccino erbij, die opgediend werd met slagroom, glaasje water én een stukje lekkere chocolade cake (zie eerste foto). Mijn zusje nam thee. Ze kreeg een dienblad met allemaal schattige potjes met verschillende theeën erin. Het lijkt iets onbenulligs, maar het droeg helemaal bij aan de fijne sfeer, al het lekkere eten en het voldane gevoel van een volle buik.

downies-thee

Dus, DIKKE TIP: Ga eens lunchen bij Brownies & Downies! Wij zijn hiervoor naar Den Bosch gegaan, maar ze hebben ook cafés in Eindhoven, Wijchen, Oss en meer plaatsen. Het is, net zoals Social Deals het beschrijft, een unieke lunchervaring!

browniesdownies-cafe

De laatste foto is afkomstig van de website van Brownies&Downies.

facebook

6 thoughts on “Brownies & Downies

  1. Leuk! ik ken de eigenaar/begeleider in Eindhoven een beetje, dus had er al eens van gehoord. Nooit geweten dat het ook in Wijchen zat, daar ga ik zeker een keer kijken.

  2. Pingback: Happy Days 33-64 | Anna Naomi

  3. Pingback: In 2014… |

Leave a Reply

