Fun stuff #food

Het is zomervakantiiieee! Het is voor het eerst sinds zes jaar dat ik niet werk of stage loop in de vakantie, maar echt VRIJ heb. Dat wordt dus KNEITERHARD CHILLEN: lekker veel uitslapen, shoppen, knutselen, bloggen, feesten, etc. Wat hoort er nog meer bij de vakantie? Lekker simpel leesvoer en grappige plaatjes: hét idee voor een reeks blogs in de zomermaanden. Te beginnen met de categorie VRETEN en drinken. Omdat ik daar zo van houd ♥

no we


Precies hoe ik me ‘s ochtends voel…


Dure pizza
Wist je dat er een pizza bestaat die “Pizza Royale 007” heet en $4.200,- kost?! Op deze pizza zit in-chamgagne-gedrenkte kaviaar, kreeft die in 100 jaar oude cognac is gemarineerd, én het is bestrooid met 24-karaats goude stof. Nou, wie wil daar nou geen hapje van? Ik! Oja, en terwijl je het eet mag je je natuurlijk voelen als dé echte James Bond.

Pizza-Royale-007

Deze pizza is overigens nog niet de duurste pizza: in Italië maken ze een pizza voor $12.000,- en het duurt 72 uur om deze klaar te maken. Wat overigens niet in een restaurant gebeurt: ze komen gewoon lekker bij jou thuis koken. Enig hè?


 Smart thinking…

cakerol



Omnomnom…
Twee dooiers in een ei heb ik weleens gezien, maar dit kan blijkbaar ook…


 I bet this one works..

asian rice


student cook


Colaaaaa
Caleb Bradham, de apotheker die Pepsi-Cola ontwikkelde, maakte deze drank om maagpijnen te genezen. De naam Pepsi is afgeleid van de aandoening dyspepsie: een verstoring in het spijsverteringsysteem, waardoor je voornamelijk maagklachten krijgt. Inmiddels is (pepsi-)cola een hele populaire frisdrank, maar ik vind het voor mijn maag ook nog wel werken! Soms als ik merk dat hij wat van streek is, dan drink ik een beetje cola en dan lijkt hij weer wat te kalmeren.

colaIk vond dit plaatje trouwens op een sigarettenwebsite. Als je elektronische sigaretten rookt, kan je dat nu blijkbaar ook doen met een cola-smaak! Jippiieee.


jam


Lekker stukje hersenen? …Nee? …Niet? 

hersenen

Dit, mijn lieve lezers, is een paddestoel. Ja alé, ‘t is een echte delicatesse. Populiar in Scandinavië, verboden te verkopen in Spanje. Als je het niet goed bereid, kan je er namelijk dood aan gaan. En als je het wel goed doorkookt? Nou ja, dan kan eigenlijk nog steeds niet beloofd worden dat het veilig is om te eten. Bon appétit!


Dat was het alweer!
Tot het volgende blog, and for now…

Let’s keep eating, shall we?

eating


Meer weten over voedsel? Let me know…

button

7 thoughts on “Fun stuff #food

  1. Pingback: Fun stuff #psychology | Anna Naomi

  2. Pingback: Fun stuff #kids |

Leave a Reply

