Hot spots: Utrecht

utrecht

Utrecht… De stad om te wonen, te winkelen, te chillen, te stappen, te studeren, te leven… De stad om van te houden. Ik ben gek op Utrecht! In Utrecht is op elk moment van de dag wel iets leuks te beleven. Mijn ideale dag in Utrecht zou er zo uit zien:

Leuke winkeltjes
De ochtend begin ik met het afstruinen van winkels. Naast kledingwinkels ga ik graag leuke cadeau-winkeltjes af, zoals Keck&Lisa of Atelier de Loeff. De Loeff is een winkel waar mensen met een verstandelijke beperking zelf de producten maken en verkopen. Ze verkopen kaarsen, schalen, zeepjes, servies, tasjes en meer. Allemaal super leuk!

atelier de loeff

Ik winkel ook graag voor hobbyspullen. Ik knutsel graag en heel verschillende dingen, dus daar kan veel voor gekocht worden! Op elke zaterdagochtend staat de lapjesmarkt klaar met allerlei mooie stoffen. Op andere tijdstippen ga ik graag langs Pipoos. Zelfs bij feestwinkel Witbaard kan ik vaak inspiratie op doen of materiaal kopen.

Lekkerrrrrr
Goed, na een paar uurtjes winkelen is het natuurlijk tijd voor een dikke vette lekkere lunch. (Oh, wat houd ik van eten!). Dé lunchplek in Utrecht is voor mij Broodje Ben <3. Dit is een kraam die aan de oude gracht staat en goed gevulde én goed betaalbare broodjes verkoopt. Ze verkopen 50 verschillende broodjes en die zijn allemaal super lekker! Tenminste, dat denk ik, ik heb ze nog niet allemaal geproefd. Reden om nog veel vaker te gaan!

Broodje Ben: Carpaccio

Een filmpje pakken
Met mijn lekkere Broodje Ben in hand, begin ik dan aan het middagprogramma: een filmpje pakken in één van onze filmhuizen. Ik hou van arthouse films, en deze worden o.a. gedraaid in het Louis Hartloper Complex en het Springhaver Theater. Naast dat deze bioscopen prachtige films draaien, zijn ze ook heel leuk en knus aangekleed. Bij Louis houden ze zelfs aan het begin van elke film een korte speech waarin een (vaak knullig) personeelslid iets over de film vertelt.

springhaver

Tapas bij Abrikoos
Utrecht heeft heerlijke tapasrestaurants. El Mundo en La Cubanita kennen we allemaal wel. Laatst at ik met mijn vriend bij Abrikoos, een restaurant aan de oude gracht. Een knusse, romantische omgeving, die wordt versterkt door de servering van gerechten. We kozen samen acht verschillende tapas, die ze op een grote schaal voor ons presenteerden. Het zag er super mooi en lekker uit (crap, waarom heb ik geen foto!). Ook het toetje bestond uit allemaal kleine hapjes en was heel lekker. Daar ga ik zeker nog een keer heen!

abrikoos

Bier in de kerk
En dan is het tijd voor drankjes! Café Oliver zit in een voormalige Oud-katholieke kerk. Hier worden allerlei speciale biertjes geschonken, zoals Deugniet, Orval en Pauwel Kwak. Nee, ik had daar ook nog nooit van gehoord. Voor wie liever een colaatje drinkt: dat hebben ze hier ook. Een gewone Hertog Jan hebben ze dan weer niet.

olivier

Stappen
Al lekker tipsy op naar de volgende bestemming van de avond! Ik moet zeggen dat ik er nog steeds niet over uit ben wat ik nou de leukste uitgaansgelegenheid in Utrecht vind. Als er een leuk feestje in Tivoli is, ga ik daar graag heen. Maar nou moet ik zeggen dat een feestje als RAUW in de nieuwe tivoli wel heel anders is dan in het oude vertrouwde stinkhok aan de oude gracht. Daar bleek ik dan toch wel aan gehecht. Maar ook met een avondje in de Winkel van Sinkel of Havana vermaak ik me wel. Stappen is eigenlijk altijd wel leuk!

tivoli

ZzZzZz….
En tot slot duik ik natuurlijk mijn lekkere bedje in ❤ Wat fijn om in Utrecht te wonen!

Welke hot spots in Utrecht raad jij nog aan?

Bron foto’s: Utrecht | Springhaver | Abrikoos | Olivier nu | Olivier oud | Tivoli

facebook

4 thoughts on “Hot spots: Utrecht

  1. Pingback: Hot spots: Utrecht | Tinseltown Times

  2. Pingback: Back in Dutchland! |

Leave a Reply

