I finished the #100happydays challenge!

Het is voorbij, de #100happydays challenge! Sterker nog, zonder dat ik het door had, was ik al over de 100 heen. Op 29 april begon ik aan deze challenge, waarbij je elke dag een foto publiceert van iets waar je blij van wordt. Ik deed dit via instagram. Het doel van de challange is dat je meer bewust wordt van de (kleine) leuke dingen in het leven. Op den duur moet dit je nóg meer happiness bezorgen. Eerder postte ik al over dag 1-32 en dag 33-64. Lees nu over mijn laatste dagen, en over wat ik van de challenge vond!

happy days 65-76

#65 Deze dag maakte ik een facebookpagina voor mijn blog aan. Als ik alleen al naar de pagina kijk, word ik er al vrolijk van. Al is het maar een cover en een tekening, ik vind het leuk om iets van mezelf op het internet te zien.

#66 Niets is zo heerlijk als een lekkere luie dag, wanneer ook nog blijkt dat je de deur niet uit hoeft voor boodschappen, omdat er nog een pizza in de vriezer ligt!

#71 Hier begonnen 8 dagen feest. Met op avond 1 de verjaardag van Ted en daarna de Nijmeegse Zomerfeesten. Aan Ted gaven we een teddybeer met geld erin, komische operatie. De tweede avond zijn Marjolein en Patrick officieel Zomerfeest-ontgroend met een Foute Wouter (#72). David is terug uit Amerika en nam een shotglaasje mee voor mijn verzameling (#73). We hadden de hele week lekker weer. Op de laatste dag van de vierdaagse was het zó ongelooflijk warm. Ik was blij dat ik niet meeliep en de hele dag met mijn voeten in koud water kon zitten (#78). Heerlijk!

day 77-88

#79 Naar Monty Python! Een geweldige theatervoorstelling die live werd uitgezonden in een aantal bioscopen.

#83 Spontaan naar de Tilburgse kermis, waar ik in de Inversion XL ben geweest. Wat een geweldige attractie. Je gaat de lucht in, op z’n kop en draait rond. Vrij langzaam, en dan stort je weer naar beneden, enz. Ik voelde me een soort spiderman die door de stad heen vloog, wauw!

#84 Ik had opeens zin om iets te gaan doen, dus stapte ik op mijn fiets. 15 km later was ik weer thuis. Trots op mijn goede beweging.

#85 Zaterdag ging ik naar De Parade in Utrecht en zondag volgde ik met mijn vader een rondleiding in Kasteel de Haar (#86). Een erg gezellig weekend.

#87 En toen begon mijn verslaving aan Orange is the new Black. Vier dagen later was ik alweer door de twee seizoenen heen. En nu moet ik wachten op het 3e seizoen, dat pas in 2015 komt… Nooooo!

day 89-100

#89 Met neefje Lucas (ahwwww) op de bruiloft van Joost en Richard. Lucas mocht de ringen aan het bruidspaar ‘geven’ (lees: zijn papa hield hem vast met het kussen waar de ringen op lagen, zodat de bruidegommen ze konden pakken). Het was een hele mooie dag!

#90 Met Patrick een weekend naar Wenen! 😀 Waar we heerlijk Weens hebben gegeten, veel prachtige gebouwen zagen, een fontein in de regenboog zagen (#91), en volop hebben genoten van het samenzijn (#92) <3.

#99 Mijn kamer een goede opruimbeurt gegeven, al veel dozen ingepakt en foto’s gemaakt voor op kamernet. Op zoek naar een onderhuurder voor de vijf maanden dat ik naar Engeland ga.

#100! De laatste dag! Al had ik niet door dat dit de laatste dag was, wel een mooie afsluiter. Dit beeldje heb ik in Wenen gekocht en staat in mijn kamer. Ik hou van engelenbeeldjes en geniet elke keer dat ik naar deze kijk!


Dit vond ik van de challenge

Hoe ging het?
Ik heb de challenge niet in 100 dagen afgekregen: 100 happy days in 107 dagen. Maar dat vind ik heel netjes. Als ik een dag geen foto publiceerde, kwam dit meestal doordat ik die dag vergat een foto te maken. Soms plaatste ik een foto een dag later, omdat ik dan de foto wel had maar niet meteen aan Instagram dacht. Ik koos voor Instagram omdat ik hier nog geen account had. Zo kon ik deze gebruiken voor happydays-foto’s hoefde ik mijn bestaande accounts niet vol te spammen.

Wat was leuk aan de challenge?
Het leuke aan de challenge vond ik het terugkijken naar de momenten die ik had vastgelegd. Van het terugkijken word ik ook weer blij. Ik ging de challenge aan met het idee gelukkige momenten te ontdekken waarvan ik me anders niet bewust zou zijn. Ik heb niet het idee dat dit heel erg veranderd is, ik bleek me al aardig bewust van mijn geluk.

Wat was minder leuk aan de challenge?
Het stomme vond ik de verplichting dat het élke dag moet. Zo werkt een challenge, dat snap ik. Maar het maakte dat ik na een tijdje meer bezig was met “ik moet een foto hebben voor instagram”, dan met het gelukkige moment ervaren. Sommige dagen ging ik het dan ook inplannen: bedenken wat ik die dag gepland had (bijv. een feestje ‘s avonds), en dan denken “Oké, dan maak ik dan een foto, dan hoef ik er nu niet over na te denken en kan ik gewoon ontspannen.” De laatste periode heb ik er daarom voor gekozen om foto’s eventueel een dag (of zelfs twee) later te plaatsen. Dan had ik wel de happy moment van die eerdere dag, maar voelde ik me niet zo verplicht om steeds instagram te openen (vooral vervelend als je met mensen wat zit te drinken o.i.d.). Dit maakte alleen wel dat ik het een paar keer vergat, vandaar de 7 dagen extra.

Wat is er veranderd?
Ik ben een actieve Instagrammer geworden. Ik heb nu sneller de neiging om ergens van een foto te maken en op instagram te zetten. Op facebook post ik hierdoor juist minder. Het is dat je zelf je medium mag kiezen voor de challenge, anders zou ik zou bijna zeggen dat het gewoon een marketingtruc van Instagram is. Alhoewel ik blij ben dat de challenge over is, (niet meer verplicht voelen om elke dag iets te posten), ga ik wel door met het posten van happy moments. Dat deel is namelijk wel leuk, zeker als je later op de momenten terug kijkt. Zonder de dagelijkse verplichting ga ik hier lekker mee door.

Zou je de challenge aanraden?
Mwah. Het is een leuke challege, maar 100 dagen lang is eigenlijk onnodig. Met 50 dagen heb je hetzelfde effect. Het is een makkelijke manier om leuke momenten terug te kijken, daarvoor zou ik het doen, maar dat kan ook zonder challenge 😉


facebook

7 thoughts on “I finished the #100happydays challenge!

  1. Leuk overzicht! En ook leuk om je eindoordeel/ervaring er over te lezen! Ik heb de challenge wel voorbij zien komen maar vond vooral het idee om echt elke dag een foto te moeten maken, wat teveel van het goede. Mezelf kennende wordt het dan of een obsessie waardoor het echte genieten er niet meer bij is of ik haak na een paar weken af…

  2. Leuk om te zien! Ik snap je punt van de 100 dagen. Ik maak dankbaarheidslijstjes, maar ben er ook niet IEDERE dag mee bezig. Wel veel, maar soms lukt het ook gewoon niet.

Leave a Reply

