Eh.. Pardon, jouw hoofd fascineert me

Gefascineerd kijk ik naar de man voor mij in de bus. Deze man die ik niet ken, maar die mijn blik in een houdgreep houdt. Hij zit rustig, kijkt om zich heen. Alhoewel zijn zicht door zijn dunne ogen niet al te best zal zijn. Soms lijkt het even alsof hij zijn mond wil openen, om te spreken, maar dan kijkt hij weer weg. Ik blijf kijken. Gebiologeerd door de beweging van zijn gezicht. Hij houdt me in zijn greep. Zeg nou zelf, hoeveel mensen hebben nou een gezicht op hun achterhoofd? Of hebben we dat stiekem allemaal onder onze bos haren?

De man staat op en draait zich richting de busdeuren. Voor het eerst zie ik zijn andere gezicht. Die aan de voorkant van zijn hoofd bedoel ik dan. Ik kan niet zeggen dat dit gezicht mij net zo boeit. Terwijl de man de bus uitstapt, kijk ik nog één keer naar zijn achterhoofd. Dag verfrommelde oogjes. Dag brede glimlach. Je hebt me een leuke busreis bezorgd.

 

achterhoofd


facebook

 

8 thoughts on “Eh.. Pardon, jouw hoofd fascineert me

  1. Pingback: Dingen vergeten, katten knuffelen en obsessies |

Leave a Reply

