14x ELA

Twee weken geleden bekende ik een e-junkie te zijn. Ik stelde een doel voor mezelf op: 14 dagen lang onderneem ik elke dag een Elektronicaloze Activiteit (even kort een ‘ELA’ in dit blog). De 14 dagen zijn inmiddels voorbij en vandaag zal ik vertellen hoe het is gegaan. Ik had bedacht dat er een aantal ELA’s niet mee zouden tellen voor mijn doel, namelijk: boodschappen doen, het huis schoonmaken, koken en thuis eten. Sommige dagen haalde ik mijn ELA door afspraken die ik al had staan, andere dagen ging ik speciaal voor mijn doel iets ondernemen.


De dag dat ik mijn e-junkie blog online zette, heb ik een flinke start gemaakt met het inpakken van mijn spullen (in september vertrek ik voor mijn studie naar Engeland). Ik heb veel dozen gevuld, mijn kamer netjes gemaakt, en foto’s van mijn kamer op kamernet gezet. Op zoek naar een onderhuurder!

ELA dag 1


Ehh ja, ik had een snelle terugval. Op dag 2 deed ik niks anders dan bloggen, facebooken, simsen en tv kijken. Toch een erg lekker dagje.


Ik lag de hele dag op bed met een enorme migraine-aanval, wat een ELA op zich is, want naar een scherm kijken deed veel te veel pijn aan mijn hoofd.


Ik voelde me vandaag nog niet echt lekker, maar de migraine was in elk geval voorbij. Patrick (mijn vriend) moest vroeg opstaan en ik besloot ook maar meteen mijn bed uit te komen, zodat ik naar de lapjesmarkt kon gaan. Ik heb wat leuke stofjes gekocht om mee te knutselen en ben daarna bij de HEMA mijn lunch gaan scoren. Toen ik weer thuis kwam stortte ik zowat in, ik was nog niet helemaal beter dus… Een paar uurtjes bijslapen hielp gelukkig, zodat ik ’s avonds met mijn ouders bij Patricks ouders kon barbecueën. Tijdens een wandeling na het eten, kwamen we nog een leuk verkeersbord tegen: ‘honden aangelijnd’, met een plaatje van een kind aan de lijn hand. Mooi voorbeeld.

ELA dag 4

5
Samen met Patricks zus naar het theaterstuk Anne! Een hele mooie voorstelling over het verhaal van Anne Frank. Echt een aanrader om naartoe te gaan.

6
Vanmiddag kwamen mijn nichtje en neefje langs. Terwijl mijn neefje zich voor de piano installeerde, dook ik met mijn zusje en nichtje de keuken in: muffins bakken! Op Pinterest vonden we een leuk voorbeeld, en met eigen recept en creativiteit maakten we dit na. De muffins waren er-rug lekker.

ELA dag 5 en 6

7
Hospiteeravond! Op mijn kamernet advertentie kreeg ik meer dan 60(!!) reacties. We nodigden 15 mensen uit om langs te komen of te skypen (internationale studenten). Aan het eind van de avond gingen we in zeer moeilijk en lang overleg. Er zaten zoveel leuke meiden tussen, wie kies je dan?? Wie vertrouw ik met mijn meubels? Wie past goed in het huis qua huisgenoten? Wie heeft de kamer hard nodig? Etc. Na laaahaaang overleg hebben we een keuze kunnen maken.

8
Druk met allerlei dingen regelen voor de onderhuur. Formulieren printen, invullen en ondertekenen, inscannen, mailen naar de onderhuurder, weer terug ontvangen, mailen naar mijn eigen verhuurder, etc. Niet echt ELA dus. Na al het gedoe (incl. naar mijn ouders reizen en terug) vond ik dat ik wel een beetje bankhangen-en-filmpje-kijken had verdiend. Dus ook deze dag geen ELA.

9
Met mijn moeder dook ik Utrecht in. We wandelden langs allerlei plekken waar mijn moeder vroeger woonde, speelde en naar school ging. Mijn moeder is opgegroeid in hartje Utrecht, in een huis op de Mariahoek. Erg leuk om weer allerlei verhalen over vroeger te horen. We hebben ook echte ouderwetse domtorentjes gegeten, die mijn moeder als klein meisje ook al at.

ELA dag 9 en 10

10
Vandaag ging ik met Rutger lunchen in Nijmegen. Donderdag vertrekt hij naar Spanje voor een paar maanden. Bij theFuzz hebben we genoten van een lekker broodje, koffie en huisgemaakte ijsthee. Daarna nog langs een chocoladewinkel gegaan en wat lekkere truffels gescoord, en nog een beetje door Nijmegen gewandeld. Na het avondeten ging ik weer richting huis met de trein. Onderweg appte mijn zusje over een feest in Tilburg (waar zij woont) en besloot ik om niet verder naar Utrecht te reizen, maar de trein naar Tilburg te nemen. Op naar het eindfeest van de TOP! (Tilburgse studenten introductie week. De afkorting TOP snap ik ook niet ). En zo werd de avond opeens heel lang.

11
Terug naar huis. Vandaag ging ik op Lucas passen, het zoontje van mijn broer, van 5 maanden oud. Het arme kind heeft zijn eerste tandjes op komst en is hier veel om aan het huilen. Gelukkig kon ik hem redelijk troosten door veel te knuffelen en voor hem te zingen. ‘s Avonds kwam mijn broer weer thuis en ben ik nog even met vrienden de stad in gedoken. Naar een café waar we nog niet eerder geweest waren: Walden, aan het Domplein. Een erg relaxed, met banken gevuld café, waar mensen drinken, kletsen of een potje kaarten.

12
Als verjaardagscadeautje voor Tim deden wij een wijnproeverij bij Rubens Proeflokaal in Utrecht. Een héle leuke wijnbar met héle leuke proeverij. Hier ga ik dan ook een blogje over schrijven, dus verhaal en foto’s komen later 🙂

ELA dag 13

13
Jeeeeej! Met mijn zusje Eva naar de Efteling. Super leuk om weer alle bekende attracties te bezoeken en door het sprookjesbos te wandelen. Deze keer hebben we ook veel sprookjes afgeluister: eerdere keren liep ik vaak snel voorbij en was ik te ongeduldig om naar verhaaltjes te luisteren, maar er bleken bij sommige sprookjes nog veel meer dingen te bewegen en te gebeuren als je bleef kijken. Heel leuk! En deze keer ook voor het eerst in het spookslot geweest.

14
Via groupon had ik een voucher gescoord voor een high tea bij eethuis Smaak. Samen met Brechtje ging ik hierheen. We konden onbeperkt thee drinken (ze hadden helaas alleen standaard thee-smaken) en verschillende zoete en hartige hapjes eten. Daar hou ik wel van!

dag14

En verder…
Het voelt wel goed om wat minder voor mijn laptop te hangen. Ik heb elke week één dag gehad dat ik geen ELA deed. Mijn doel is dus niet helemaal gelukt, maar ik vind het netjes genoeg. Het was leuk om zo nu en dan een nieuw activiteit te zoeken. Dingen als wandelen door Utrecht of een proeverij of high tea, zou ik veel vaker moeten doen. De komende weken staan er dan ook nog een aantal leuke dingen in mijn agenda: een dansworkshop, een massage, 3-gangen diner (groupon), bezoekje aan de Utrechtse streekmarkt, en meer. En daarna? Op naar Engeland!


facebook

7 thoughts on “14x ELA

  1. Wat een leuk idee om elke dag een ELA in te plannen! Mijn internetgebruik swingt soms ook de pan uit, dus het zou ook wel leuk zijn om ze bij te houden, de ELA’s. Misschien schrik ik nog op het einde…

Leave a Reply

