ENGLAND BABY!!

JAAAAAAA! Ik ga naar Engeland!!

sheffield04

Het heeft een hele tijd geduurd, maar nu weet ik dan eindelijk zeker wanneer ik naar Engeland vertrek: op woensdag 10 september vlieg ik naar Leeds, om vanaf daar met het openbaar vervoer naar Sheffield te reizen. De eerste twee nachten verblijf ik in Heavenly Nights, een pension net buiten het centrum van Sheffield.

heavenly nights

In Sheffield ga ik mee doen aan een househunting event. Met allemaal studenten ga je dan langs huizen in Sheffield. Je krijgt wat te horen over de verschillende buurten, krijgt verschillende studenthuizen te zien waar je een kamer kan huren, en kiest vervolgens waar je wil wonen. Zo makkelijk als het klinkt, schijnt het ook te zijn, dus ik ben heel benieuwd.

Dan heb ik nog genoeg tijd om de omgeving te verkennen, want de introductie op school begint pas 22 september. Ik ga voor mijn minor een half jaar Social Work studeren aan Sheffield Hallam University. Ik ga er verschillende vakken volgen (waar ik nu nog niet heel veel over weet te vertellen) die samen genoeg studiepunten geven voor een minor. Het is dus echt een studieperiode, en geen stage of scriptie.

sheffield01

Ik weet vast niet veel meer over Sheffield dan jullie weten. De prachtige, op google gevonden afbeeldingen in dit blog geven een beetje een indruk, I guess. Sheffield is vooral bekend vanwege zijn staalproductie, en is ook een belangrijke muziekstad (o.a. Arctic Monkeys komt er vandaan). Een student die er eerder is geweest vergeleek het stadscentrum met die van Utrecht: gezellig, knus en veel studenten. Nou, dat klinkt goed! Het is er wel kouder en duurder dan in Utrecht, maar dat zal ik maar voor lief nemen. Oh, en Sheffield ligt trouwens hier:

sheffield05

Dit weekend verhuis ik mijn laatste spullen uit mijn kamer in Utrecht. Dan kan de onderhuurster erin. Tot mijn vlucht heb ik nog 12 dagen om alle verhuisdozen (het zijn er echt héél veel) op verschillende adresjes te stallen, uit te zoeken wat ik meeneem, wat er in mijn koffer past, etc. Ook moet ik nog goedkeuring krijgen van de examencommissie (ahum..) maar die is ontzettend sloom. En ik wil in die 12 dagen nog een hoop mensen zien. Het wordt dus lekker druk.

En dan is het zover… Ik heb er ontzettend veel zin in! Vind je het leuk om te weten wat ik in Sheffield mee maak? Houd mijn blog dan zeker bij! Dat kan via bloglovin’ en facebook. 🙂

sheffield03

sheffield02


facebook

 

16 thoughts on “ENGLAND BABY!!

  1. Te gek! En wat spannend zeg! Je blijft wel bloggen dus? Super, want ik ben echt benieuwd hoe het gaat zijn voor je. Gaaf man! Succes met inpakken en stashen!

  2. Pingback: In 2014… |

Leave a Reply

