Let’s get personal!

Ken je nog die vragenlijst van CU2 vroeger? Die met vragen als “Wat ligt er onder je bed? Stof. Wat staat er op je mousepad? Wat? Ik heb geen mousepad..” Ontzettend diepgaande vragen, kan je wel stellen. Toch was het leuk om in te vullen. Als klein meisje was ik al gek op vragenlijstjes. Ik schreef in iedereens vriendenboekje, en had er zelf ook een hele hoop. Ik had zelfs een vriendenboekje speciaal voor mijn knuffels, zodat ik alle pagina’s zelf in kon vullen. Maar wel met hun antwoorden natuurlijk.

Ik vind het nog steeds leuk om testjes en quizjes te doen op internet, hoe nutteloos het ook mag zijn. Toch vul ik eigenlijk nooit een tag in. (Voor niet-bloggers: dit zijn vragenlijstjes die steeds over een bepaald onderwerp gaan, en op veel blogs worden geplaatst). Ik vind zelf bloggen in verhaalvorm leuker dan in vragen en antwoorden. Laatst kwam ik langs de ‘Let’s het personal’-tag. Die vind ik toch wel erg leuk.. Maar wat ontzettend veel vragen! Veel leuke vragen, een aantal minder leuke, en een aantal die ik zo uitgebreid kan beantwoorden dat ik er liever een apart blog over schrijf.

Dus wat ik nu ga doen: Ik laat de minder leuke vragen weg en bewaar een aantal vragen voor aparte blogs. De overige vragen beantwoord ik hier. (Wil je de volledige vragenlijst zien? Die kan je o.a. vinden op het blog van Wonderlicious).

So… Let’s get personal, shall we?

Me

1. Wat hoor je op het moment van schrijven? 
Oké dit is misschien een beetje erg, maar ik luister naar mijn Disney playlist. Ik moet bekennen dat ik er bijna dagelijks naar luister. Ik wissel het een beetje af met mijn Happy, Musical en Rustige nummers playlists. Normaal ben ik een stuk diverser, maar mijn kennis van ‘de nieuwste muziek’ is nogal achteruit gegaan sinds mijn afstudeerperiode. Gewoon een playlist aanzetten kost namelijk veel minder tijd (maar ze beginnen inmiddels wel mijn neus uit te komen).

2. Heb je ergens zin in op dit moment? (eten)
Ik heb net een tosti met geitenkaas en honing op, maar ik krijg zo wel weer zin in wat anders. Mijn bloedsuikerspiegel is niet helemaal oké. Ik kan beter elk uur wat kleins eten dan alleen de grote maaltijden op een dag. Als ik dat doe val ik namelijk om van de hoofdpijn/misselijkheid/duizeligheid.. Oja, en ik word ook strontchagrijnig als ik niet vaak genoeg wat binnen krijg.

hypoglycemia

3. Wanneer is de laatste keer dat je echt gebroken was? (emotioneel)
Waarschijnlijk toen het finaal fout ging op mijn stage twee jaar terug. Het begon heel leuk, maar er kwam een reorganisatie waarbij verschillende teams samen één team werden. Het werd een complete chaos en collega’s waren dagelijks heftig aan het discussiëren omdat ze het nergens over eens waren. Als stagiaire zat ik er maar een beetje tussen en ging ik na een tijdje dagelijks met flinke tegenzin erheen. Uiteindelijk heb ik besloten te wisselen van stage, waardoor ik studievertraging opliep, maar vervolgens wel een héle leuke andere stage kon doen.

4. Denk je dat je teveel aandacht aan je uiterlijk besteed?
Nee. Ik denk af en toe dat ik er te weinig aan besteed. Ik vind het leuk om me op te maken en vind ook dat ik er dan leuker uit zie, maar vaak ben ik toch te lui om dit te doen.

5. Waar denk je op dit moment aan?
Nou, nu nog even aan mijn make-up loze hoofd. En aan het gijzelingsdrama in Rusland. Het nieuws staat namelijk aan op de achtergrond (Ja zo random zijn mijn gedachten ook weer niet).

6. Wie is de laatste persoon die jou heeft zien huilen?
Mijn ouders! 10 september vertrek ik naar Engeland voor 5 maanden, maar mijn ouders gingen 31 augustus op vakantie, dus daar moest ik al afscheid van nemen. Ze zouden eigenlijk terug zijn vlak voor ik zou vertrekken, maar toen bleek ik ineens veel eerder naar Engeland te moeten. En dan is het toch even raar om ineens gedag te moeten zeggen voor 5 maanden…

teeth clenching

7. Wat doe jij altijd als je nerveus bent?
Ik moet heel vaak plassen. En wat ik vaak onbewust doe: keihard mijn kaken op elkaar duwen. Dat heb ik dan pas door als het opeens vet pijn doet. Ik doe het ook in mijn slaap! Als ik zenuwachtig ben of veel stress heb, dan word ik ’s ochtends vaak wakker met flinke pijn in mijn kaken, en kan ik voelen dat ik ze ’s nachts gigantisch op elkaar heb geperst.

8. Is er iemand die jou volledig begrijpt?
Ik denk dat mijn zusje me het allermeest begrijpt. We zijn al beste vriendinnen sinds baby (ze is twee jaar jonger dan ik) en delen alles met elkaar. We kunnen soms hele gesprekken voeren door elkaar alleen maar aan te kijken, wat zeker erg handig was toen we nog bij onze ouders woonden en stiekeme signalen aan elkaar door moesten geven.
Twee andere mensen die meteen bij me op komen: mijn moeder en mijn vriend. Het is met hun anders dan met mijn zusje, maar beiden hebben me meerdere malen verrast doordat ik dan merkte dat ze me veel beter kennen dan ik dacht.

9. Heeft iemand jou wel eens verteld dat die persoon jou voor geen goud kwijt wil?
Misschien niet in die woorden, maar mensen laten dat wel weten door de manier waarop ze met je omgaan, liefde delen en vertellen dat ze van je houden.

cat-love

10. Vertel jij je ouders alles?
Nee. Ik weet niet hoe het op de basisschool was, maar op middelbare school-leeftijd vertelde ik ze vrijwel niks. Ik weet niet waarom. Ik vond het niet nodig denk ik. Ik deelde alles met mijn zusje en ook veel met vriendinnen. Verder hield ik mijn leven buitenshuis liever ook echt buitenhuis. Toen ik wat ouder werd begon ik het jammer te vinden dat ik niet zoveel met ze deelde, en ben ik dat steeds meer gaan doen. Inmiddels praat ik vrijwel overal over met ze. Maar er blijven dingen die je gewoon niet met je ouders deelt.

11. Denk je meer aan het verleden, het heden of aan de toekomst?
Ik denk het meest aan het heden. Dat wil zeggen, in een termijn van vandaag tot twee weken later. Maar ik kan ook wel veel dromen over de toekomst. Dan blijft het wel bij dromen, ik ben niet echt een toekomst-planner. Terugdenken aan het verleden doe ik vooral over gelukkige momenten, zoals toen mijn opa en oma nog leefden of over de gezelligheid in huis toen we nog met alle kinderen (4 stuks) thuis woonden.

12. Hoeveel uur slaap krijg je gemiddeld per nacht?
Weinig. Ik slaap erg slecht. Vorig jaar hield ik een slaapdagboek bij, ik sliep toen gemiddeld 5 uur per nacht. Ik slaap moeilijk in en word vaak wakker. Mijn natuurlijke dagritme loopt van 2 uur ’s nachts tot 10 uur ’s ochtends. Wat nogal een probleem levert als je dagelijks vroeg naar school/werk/stage moet. Zelfs na zeven maanden stage (met elke dag betijds naar bed en vroeg opstaan) was ik nog niet aan dat ritme gewend. In de vakantie voel ik me altijd stukken beter.

Sleeping-problems-comic

13. Zien mensen jou als optimist of pessimist?
Optimist. Ik werd er laatst nog door twee mensen (onafhankelijk van elkaar) mee gecomplimenteerd. Super leuk compliment vond ik dat!

14. Wat is de laatste film die je in de bioscoop hebt gezien, en met wie heb je die film gezien?
Hier moet ik echt heel lang over nadenken. Ik zou bijna zeggen dat het Divergent was, samen met mijn vriend. Dat is wel al een tijd geleden, dus ik weet het niet zeker. We vonden de film zwaar tegenvallen, maar ik heb later de boeken gelezen (alle drie) en die vond ik erg leuk!

15. Wat doe je morgen?
Ik ga morgen lunchen met twee studiegenootjes die ik de hele zomer niet heb gezien. Nog even bijkletsen voor ik naar Engeland vertrek, leuk!

thee

Toch wel spannend hoor, om deze persoonlijke tag te posten. Heb jij ook de ‘Let’s get personal’-tag ingevuld? Laat het me weten! Ik ben zeer benieuwd naar antwoorden van anderen 🙂


facebook

12 thoughts on “Let’s get personal!

  1. Nostalgie, zo’n lijstje. En aii… ik ben ook een knarsetander. Heb het ook overdag gedaan, maar daar kon ik mezelf nog op betrappen en heb dat nu wel afgeleerd. Maar voor ‘s nachts heb ik een bitje van de tandarts gekregen om in te doen, zodat ik mijn tanden niet helemaal naar de filistijnen help :’)

    • Das wel slim zo’n bitje, al lijkt het me wel vervelend slapen. Ik knars gelukkig niet altijd, maar alleen bij stress.. Teken om op die momenten wat meer ontspanning te zoeken 🙂

  2. Pingback: Food Guilty Pleasures |

  3. Pingback: Dingen vergeten, katten knuffelen en obsessies |

Leave a Reply

