Nog een paar uurtjes…

Gestrest loop ik heen en weer het huis door. Ben ik écht niks vergeten? Ik heb mijn koffer al VIJF keer her-ingepakt. Wat een moeite om niet boven het toegestane gewicht uit te komen! De vliegmaatschappij rekent 16 euro per kilo teveel aan bagage. No thank you! Dat moet ik dus voorkomen. Uiteindelijk besluit ik maar écht op safe te spelen, en een tas vol te stouwen met ‘spullen die paps&mams naar Engeland kunnen sturen’. Dag riskante kilo’s, hoi goedkopere oplossing.

De afgelopen week was echt een wirwar van emoties. Het ene moment sta ik huilend van mensen afscheid te nemen, het andere moment heb ik totaaaal niet het gevoel voor vijf maanden weg te gaan, en zit ik relaxed op de bank nog even een serietje te kijken. Ik weet trouwens ook niet eens zeker of het wel vijf maanden is, maar dat is de periode die voor een study abroad wordt gegeven. Ergens in januari of februari zal ik naar Nederland komen om mijn studie af te ronden met een eindgesprek. Maar wanneer? Geen idee. Ga ik daarna nog terug? Geen idee. Maar goed, om dan na zo ongeveer vijf maanden weer terug te kijken op vóór mijn vertrek, schrijf ik een blogje over hoe het nu met mij gaat. Een opnamestaat, if you will. Komtie:

Naam:
Anna. Ookwel Anneflap, An, Annie of Annepan genoemd.

Leeftijd:
23 jaar, 3 maanden en 18 dagen.

Gewicht:
67 kilo

Favorieten van dit moment:
❤ Liedje: In short (edges)
❤ Serie: Breaking Bad en Orange is the new Black
❤ Film: Alice in Wonderland
❤ Eten: Geitenkaas, zalm, pesto, spinazie à la crème en gerechten waar iets van dit in voorkomt.
❤ Drinken: koffiiiieeee. En sinaasappelsap.

Mijn laatste avondmaal voor vertrek:
Gister kookte ik voor de laatste keer: pasta spinazie met kip en champignons. Vanavond eet ik wat makkelijker: Italiaanse bol met gerookte zalm, gekookt ei en komkommersalade. Omnomnom en dan op naar het vliegveld.

Zo zie ik er nu uit:
(Ik wilde een moment-foto maken, maar mijn gestreste hoofd staat er niet naar. Dan maar een foto van deze zomer. Er is niet veel veranderd.)

profile

Ik voel me nu:
Lichtelijk gespannen. Ik heb nog twee uur de tijd voor mijn vriend en vriendin hierheen komen. Ik moet het huis opruimen, want ik heb al mijn wel-of-niet-meeneem-spullen door de kamer verspreid. Daarna neem ik een lekker lange douche, dan ga ik de broodjes klaarmaken, en dan…. ontspan! En.. vertrek! 😛 Ik ben trouwens ook heel opgewekt. En een beetje hyper. Ik heb er heel veel zin in!

Ik kijk uit naar:
❤ Nieuwe mensen ontmoeten
❤ Engelse restaurantjes en café’s afstruinen
❤ Elke dag Engels praten
❤ Samenwonen met Engelsen of andere internationale studenten
❤ Ontdekken hoe het er op een Engelse universiteit aan toe gaat

Wat ik het spannends vind:
❤ Nieuwe mensen ontmoeten
❤ Het zoeken naar een woning. Dat ga ik ter plekke doen, dus ik hoop dat ik snel wat vind
❤ Of ik de mensen in Sheffield wel kan verstaan, hun dialect schijnt verschrikkelijk te zijn
❤ Of ik het wel aan kan; Engelse studieboeken lezen en academisch Engelse verslagen schrijven..

Wat ik ga missen:
❤ Mijn vriend, familie, de kat en vrienden van hier. Een aantal komen langs in Engeland, super leuk!
❤ Met al mijn eigen spullen in huis wonen. Oftewel, alles dat je nodig hebt, gewoon thuis hebben liggen. Groot aanbod aan kleding en schoenen, genoeg materialen om spontaan een middagje te knutselen… Ik zal in Engeland veel dingen bij moeten kopen.
❤ Van die makkelijke gewoontedingen zoals hagelslag op brood, een snelle trip naar de kruidvat/hema/action (er zit trouwens wel een Primark in Sheffield, haha), broodje Ben, het complete centrum van Utrecht.
❤ De makkelijkheid van jezelf kunnen uitdrukken in je eigen taal. Dat wordt in het begin even omschakelen en veel ehhh’s gebruiken denk ik.

Wat ik niet ga missen:
❤ Het hogeschoolgebouw in Nederland, bah lelijk ding.
❤ Maarssen, ook bah lelijk. 😛
❤ Ik zou bijna zeggen ‘Het Nederlandse weer’, maar dat zal in Engeland niet veel beter zijn.
❤ Niks te doen hebben. Ik denk dat het heel lang gaat duren voor ik me weer een keertje verveel.

bagage

Dit gaat mee:
❤ En rolletje plakband en wat foto’s en posters van thuis. Zo kan ik me snel thuis voelen in mijn nieuwe kamer.
❤ De ketting die ik van mijn vriend heb gekregen.
❤ Het ansichtkaartenboekje dat ik cadeau heb gekregen. Op elke kaart staat weer een andere opdracht om uit te voeren.
❤ Een boekje over Sheffield.
❤ Mijn tekenboekje en potlood.
❤ Twee gevulde koffers met alles dat ik verder nodig heb (maar dan zeer minimaal ingepat).

Dus, tijd om weer aan de slag te gaan. Tot blogs allemaal! 😀


facebook

9 thoughts on “Nog een paar uurtjes…

  1. Wat heerlijk voor je dat je die mogelijkheid krijgt. Spannend natuurlijk ook, dat kan ik me voorstellen. Maar hé, kop op, je bent zo thuis als het nodig is. Het wordt vast hartstikke leerzaam en leuk.
    Ben benieuwd naar je verhalen.
    Groet, Narda

  2. Pingback: Back in Dutchland! |

Leave a Reply

