Food Guilty Pleasures

Ik hou van eten. Heel veel. Als het geen consequenties zou hebben, zou ik de hele dag alleen nog maar eten. Heerlijk lijkt me dat. In de ‘Let’s get personal’-tag waar ik eerder over blogde, kwam ook de vraag voor: “Wat zijn jouw guilty pleasures qua eten?” Nou kan ik daar een gigantische lijst voor opstellen, maar ik zal het (met moeite) houden bij een top 3. Hier komtie!

Op de derde plaats: Cakerol.

foodGP02
Vroeger kwam ik nooit zoveel aan. Ik kon makkelijk in de schoolpauze even een cakerol halen, en die in één keer naar binnen werken. Inmiddels gaat dat wel heel anders, dus moet ik een beroep doen op mijn zelfbeheersing. Maar elke zelfbeheersing heeft een zwakke plek. Bij mij is dat de cakerol. Ik koop het daarom nooit meer. Ik probeer de zoete schappen in de supermarkt zoveel mogelijk te vermijden, maar als ik er dan toch langsloop, probeer ik met al mijn wilskracht niet naar beneden te kijken, want ik weet dat de cakerollen onderin het schap liggen. En ik vind ze goddelijk lekker. Misschien koop ik ooit op een dag weer eens een cakerol. Als ik het echt echt écht heb verdiend.

Op de tweede plaats: Kiprollade (ik hoor mijn familie al lachen).

Food Guilty Pleasure no.1
Een kiprollade is nog zoiets dat altijd in één keer op moet. Jep, een hele kiprollade, in mijn eentje. Ik ben er zo gek op dat ik er een keer één voor mijn verjaardag vroeg. En hij ging op! Met patat en salade er nog bij. Ik koop zelf dan ook nooit kiprollade. Ik weet dat het veel is om voor één persoon te koken, maar dat ik hem ondanks dat toch in mijn eentje op zal eten. Kiprollade maaltjes eet ik daarom alleen als bij mijn ouders eet. Zo heb ik een soort sociale eet-rem. Maar ik krijg nog wel altijd het grootste stukje (waar ik in mijn hoofd dan hard om juich).

En op de eerste plaats: Spaghetti met kaas

spaghettikaas

Jaaa, als we het dan echt over guilty pleasures hebben, dan staat deze wel echt op nummer één. Meergranen spaghetti (van Albert Heijn) met geraspte jonge kaas van onze kaasboer Erik. Dat is het. Geen andere spaghetti, en zéker geen andere kaas(!). Dit is het voedsel waar ik stiekem het meest van geniet. Toen ik klein was lustte ik bijna niks, ook geen groente of spaghettisaus. Als we dan thuis spaghetti aten, at ik het alleen met kaas. Héér-lijk vond ik dat! En dat vind ik nog steeds. Alhoewel ik inmiddels echt kan genieten van een lekkere pastasaus, en daar nu graag héél veel groente doorheen doe, blijft mijn kaas-spaghetti toch het lekkerst.

Ken je de film Ratatouille? Waarin die strenge criticus een hapje ratatouille neemt, en ineens een jeugdherinnering krijgt waarin hij zielsgelukkig bij moeders ditzelfde gerecht voorgeschoteld kreeg? Dat heb ik nou met deze spaghetti. Elke hap brengt een zielsgelukkig momentje. Het is het beste comfort-food dat ik ken. Er alleen al over schrijven geeft me weer een grote ‘spaghetti met kaas’-behoefte.

Ratatouille

Wat zijn jouw food guilty pleasures?


facebook

 

7 thoughts on “Food Guilty Pleasures

  1. Haha! Ik heb ook echt van die dingen die ik maar kan blijven eten. Bij mij is het zo ongeveer alles met chocola. En ik koop ook geen Doritos chips nacho cheese meer, ik eet anders zo die zak in een keer op haha.

  2. Mmh lekker die spaghetti met kaas ❤ 🙂 Mijn guily pleasure is absoluut de Bolognese chips van Croky. Alles kan ik wel met mate eten, maar zo'n zak gaat gewoon in 1x op zonder dat ik er erg in heb.

  3. Pingback: 5 reasons why I smile |

Leave a Reply

