Woonruimte zoeken…

Ik ben nu drie dagen in Sheffield. Ik wil er graag over bloggen, maar heb echt geen idee waar ik moet beginnen. Ik ben als een sneltrein door de afgelopen dagen gegaan en zit nu voor het eerst stil in mijn kamer, met weinig te doen. Als ik alleen al de high lights van afgelopen dagen vertel, is het al een ontzettend lang blog. Dus ik doe het even anders. Nu schrijf ik alleen over mijn verblijf/woning (dat is al aardig wat om te vertellen), en dan schrijf ik komende week wat meer (en kortere) blogs, om ook over andere dingen te vertellen. Er volgt dus snel meer 😉

Warm welkom
De eerste nachten in Sheffield heb ik doorgebracht in Heavenly Nights Guest House. Een klein pension (7 kamers) met een leuke slaapkamer, heerlijke douche (met zo’n hele grote douchekop) en een ontzettend lieve gastheer. Ik kwam veel later dan inchecktijd aan, maar de gastheer verwelkomde me alsnog hartelijk bij de deur en droeg mijn koffers naar binnen. Hij leidde me rond en liet me binnen no-time thuis voelen. Ik had verblijf zonder ontbijt geboekt, maar toen ik de volgende ochtend vroeg of ik alsnog ontbijt kon krijgen, dook de gastheer meteen de keuken in om te koken, en bracht het ontbijt vervolgens naar mijn kamer. Dát is nog eens service.

Gedoe en nog meer gedoe
De eerste dag ging ik meteen aan de slag met het vinden van een kamer. Dat was me een gedoe van jewelste. Ik wilde meedoen aan een huizenjacht, maar dat kon niet. Ik sta namelijk nog niet in het schoolsysteem, omdat de officiële inschrijving pas 22 september plaatsvindt. Zonder inschrijving, kan je geen studentenkamer huren. Maar, ik kon me ook niet eerder inschrijven. Ja, lekker is dat!

Gelukkig zijn de mensen hier heel behulpzaam, er werd meteen rond gebeld om te kijken wat er geregeld kon worden. Ongeveer drie uur later wist nog steeds niemand wat ze met mij aan moesten. Wat ook anders is: in Nederland wordt je gewoon naar persoon B verwezen als persoon A het niet weet, en zo door. Hier vinden ze het vervelend om je van hot naar her te sturen, dus laten ze je wachten en gaan ze zelf rond bellen en vragen wat er gebeuren moet. Aan de ene kant fijn, aan de andere kant voel je je wel compleet nutteloos als je zo lang zit te wachten en je zelf niks kan doen. En bovendien geen internet op je telefoon hebt om jezelf te vermaken.

In één klap een kamer
Uiteindelijk (duurde ‘maar’ een half uur) kreeg ik het voor elkaar dat iemand mij een telefoonnummer van de accommodatie afdeling gaf, zodat ik zelf kon bellen. Na een half uur ‘in gesprek’ kreeg ik eindelijk iemand aan de lijn. Ik legde mijn situatie uit en toen had ze meteen een kamer voor me. Ik kon direct langskomen op het accommodatie kantoor om de papieren te tekenen. What? Ja, eh, ja.. ik denk wel dat ik dat wil ja, eh..  Dat ging wel even héél snel. Op het kantoor werd wat meer verteld over de kamer en lieten ze foto’s zien. Het klonk allemaal goed, alleen de prijs was wel een stuk duurder dan ik had gehoopt. Maar ik besloot het toch te nemen. Dan heb ik in elk geval een woning, fijn.

Verhuisdag
Vandaag, twee dagen later, kon ik mijn studentenkamer in, jeej! Ik zit in een flat met vier huisgenoten, waarvan nog niemand is gearriveerd. Hier is het normaal dat je alleen tijdens je studiemaanden op kamers woont, en in de zomer weer naar huis gaat. Studenten betalen dus ook maar 10 maanden huur, want in de zomer ben je er niet, dat is niet eens een optie blijkbaar. Ik denk dat mijn huisgenoten wat later komen, omdat het schooljaar hier pas eind september start. Dus ik zit nu zielsalleen thuis.

Er is in huis helemaal níks aanwezig. Dus ik ben vandaag vier keer heen en weer gelopen naar de winkel om spullen te kopen. Een dekbed, kussens, lakens, handdoeken, pannen, borden, bestek, kledinghangers, prullenbak, etc. etc. En daarnaast natuurlijk nog de normale boodschappen. Ik heb alles zo minimaal (en goedkoop) mogelijk gekocht, en dan merk ik vanzelf wel wat ik nog echt tekort kom. Hopelijk nemen mijn toekomstige huisgenoten heel veel keukenspullen van paps en mams mee, zodat mij wat geld bespaard kan worden.

Fototiiijjjd
(Foto’s zijn niet heel best, zo laat op de donkere avond)
De gezamenlijke keuken met eet-bar: keuken
In dezelfde ruimte is onze gezamenlijke zithoek.
zithoek

Hier kom je mijn kamer binnen, in een soort gangetje met een kledingkast en deur naar mijn eigen badkamer. (Links van de foto zit nog een douche, waar je een klein stukje van in de spiegel ziet.

En als je verder loopt, kom je in mijn slaapkamer. (Milo hangt nu nog heel alleen op het prikbord, de rest ligt op tafel klaar op erbij gehangen te worden). Links van de foto hangt nog een spiegel aan de muur ^^
P1030259
Ik heb trouwens spijt van de kleur van mijn lakens 😦 In de winkel zag het er mooi uit, maar in mijn kamer lijkt het net een ziekenhuisbed. Jammer!

Goed, in het volgende blog meer over Engelandse dingen die ik heb meegemaakt 🙂 Ik heb overigens nog veel niet-Engeland-gerelateerde dingen om over te bloggen, dus ik ga het een beetje afwisselen. To be continued…


facebook

14 thoughts on “Woonruimte zoeken…

  1. Wat fijn dat je al een kamer hebt! Ziet er goed uit! Ik vind de kleur van de lakens niet storend hoor! En als je je echt kapot gaat ergeren, dan kan je altijd rond gaan kijken naar een vrolijke sprei! Veel succes daar meid!

  2. Jeeeeh, fijn dat je een kamer hebt An! Nu wachten op je huisgenoten… 😉
    In Engeland is het heel normaal om alleen naar de pub te gaan en in je uppie te gaan eten he, dus gewoon doen. Binnen no-time heb je een praatje! 😉
    En anders app je mij! xxx

  3. Ziet er goed uit! Net wat Marion zegt een sprei zal je bed wel opvrolijken of je kijkt voor wat extra kussens of een quilt dat is ook altijd leuk!
    Ben benieuwd naar al je verhalen!

  4. Fijn dat het met het zoeken naar een kamer allemaal goed is gekomen! Nu maar hopen dat je ook leuke huisgenoten hebt en dat ze inderdaad wat handige spullen van thuis meenemen!

  5. Pingback: Back in Dutchland! |

Leave a Reply

