Friends from all over the world

Ik zit inmiddels twee weken in Engeland, en jeetje wat heb ik al veel meegemaakt! In mijn laatste blog dacht ik nog dat ik tijd zou hebben om lekker veel te bloggen, maar ik heb nu pas voor het eerst een momentje vrij. Dus, tijd voor een update!

Ik ben student aan Sheffield Hallam University! Yeah, it’s sweater official now 😉

shu sweater

Nieuwe vrienden
SHU is, met meer dan 34.000 studenten, de grootste universiteit in Sheffield. Er studeren zo’n 2000 internationale studenten, uit 120 verschillende landen. Vorige week waren de introductiedagen voor internationale studenten. Ik heb mensen ontmoet uit Australië, China, Vietnam, Taiwan, India, Pakistan, Shri Lanka, Brazilië, Bulgarije, Hongarije, Italië, Spanje, Turkije, Polen, Duitsland en meer. Mensen die heel goed Engels spreken, mensen die nauwelijks Engels spreken. Iedereen met een ander accent. Het is allemaal wennen, maar ontzettend leuk!

shu

Het leuke aan internationale studenten is dat iedereen hier nieuw is en niemand kent. Je maakt dus heel makkelijk vrienden omdat iedereen mensen zoekt om mee op te trekken. Ik heb inmiddels een groepje studenten waar ik vaak mee afspreek. Ook in huis blijft het steeds gezelliger worden. Ik woon met vier meiden en we zitten vaak samen in de keuken lekker te kletsen, thee te drinken, of samen te eten.

20140919_232413

Sheffield verkennen
Naast mensen ontmoeten, hebben we ook allerlei leuke activiteiten zoals English Tea parties en uitstapjes in Sheffield. We zijn naar Chatsworth House geweest, suuuuper mooi. Zaterdag gaan we naar The Peak Disctrict, een heel mooi natuur gebied. Het centrum van Sheffield vind ik ook gaaf. Sheffield is gebouwd op zeven heuvels, en dat kan je goed merken (o.a. aan je beenspieren). Het uitzicht op sommige plekken is echt gaaf. Als je hoger op een heuvel staat zie je in de verte bergen met huizen. Deze foto is in de tuin van Chatsworth House: *selfie tiiiiime*

20140920_125509

Keihard feesten
Deze week is ‘Freshers’ week: introductieweek voor alle eerstejaars studenten. En dat is nogal wat in Engeland, want dit is het eerste moment dat kindjes uit hun kleine dorpjes vertrekken, weg van papa en mama, naar de grote stad, waar ze met andere studenten gaan samenwonen. Oftewel: PAAARTYYYYYY!!! De rijen voor de discotheken zijn gigantisch, de zalen volgestouwd, de mensen compleet lazerus, en de straten vol met uitgekotste avondmaaltijden. Olé!

Aan de slag!
Volgende week beginnen de lessen en introducties voor student societies. SHU heeft meer dan 40 societies, voor ieder wat wils. Je kan er zoveel joinen als je wilt, maar het kost wel geld om lid te worden, en sommigen hebben vaste dagen waarop ze meeten, dus daar moet je rekening mee houden. Ik ga sowieso de Psychology Society joinen, en daarnaast denk ik nog aan Pole Fitness (jaaa echt) en Drama. Ik heb trouwens ook een zangdocent gevonden die mij les kan geven! Genoeg te doen de komende tijd dus :).


facebook

 

11 thoughts on “Friends from all over the world

  1. Pingback: In 2014… |

  2. Pingback: Back in Dutchland! |

Leave a Reply

