Mijn kerstmis

Ik ben gek op de kerstdagen. Lekker weer met de hele familie bij elkaar. Dat is bij ons inmiddels een hele club, want het gezin van zes is al uitgebreid met driemaal aanhang en eenmaal baby.

We vieren kerst niet met cadeautjes, maar wel met heel veel eten en gezelligheid. ‘s Ochtends kerstontbijt met croissantjes, broodjes uit de oven, gekookte eitjes en veel lekker broodbeleg. ‘s Avonds gaan de gourmetstellen op tafel en hebben we een gigantische lading aan vlees, groente, pannenkoekjes, eieren, fruit én wijn. Als we dan allemaal uitgebuikt zijn, gaat de grote schaal met koekjes en chocolade op tafel. Dit is echt een héle grote schaal. Maar we zijn dan ook gek op snoepen. Terwijl de bonbons en kerstkransjes naar binnen vliegen, worden er veel herinneringen van vroeger opgehaald. Een soort onafgesproken traditie is dat.

kerstboom

Nu inmiddels alle kinders het huis uit zijn, vieren we jaarlijks nog één dag kerst samen. Ik ben op de andere kerstdag bij mijn vriend thuis. Vorig jaar hadden we ook nog een kerstbrunch met de grotere familie, ooms&tantes, nichtjes&neefjes. Dat doen we dit jaar weer. Leuk, want zo zie ik iedereen weer even nu ik in Nederland ben. Dit jaar is kerst sowieso een beetje anders, want doordat ik in Engeland zat, hebben we nog geen Sinterklaas kunnen vieren. En dat kan natuurlijk niet missen in de decembermaand! Dus, dit jaar vieren we Sinterklaas tijdens kerst, haha. Ik heb er ontzettend veel zin in!

Ik hoop dat iedereen een hele fijne kerst heeft, lekker een paar kilo eraan kan vreten, de katers kan ontwijken, en vooral veel geniet van de gezelligheid! Fijne kerst allemaal!


facebook

9 thoughts on “Mijn kerstmis

  1. Pingback: In 2014… |

Leave a Reply

