Wat buitenlanders zeggen over Nederland

Nederland is een heel klein landje, dat weten we allemaal. Maar Nederland heeft wel een gigantisch business netwerk รฉn staat al jaren op de vierde plaats van meest ontwikkelde landen in de hele wereld! Toch weten buitenlanders erg weinig van Nederland. Ik heb tijdens mijn minor in Engeland echt de meest stompzinnige dingen over Nederland gehoord. Of nou ja, Nederland… “The Netherlands” hebben de meeste mensen sowieso nog nooit van gehoord. “Holland” is al wat bekender. Van mensen buiten Europa kon ik het gebrek aan kennis nog wel begrijpen, ik verbaasde met het meest over Duitsers en Engelsen. We zijn notabene een buurland! Nou goed, met liefde deel ik nu met jullie allerlei weetjes over ons kikkerlandje, die compleet nieuw voor mij waren!

buitenlanders over nederland

Hebben jullie weleens gekke dingen over Nederland gehoord?


facebook

18 thoughts on “Wat buitenlanders zeggen over Nederland

  1. Oh meid, het zijn een beetje gelijkaardige problemen met Belgiรซ. Dat ligt in Brussel… We eten veel friet en drinken bier.

    Maar ik wist niet dat Nederlanders overal te laat kwamen. Volgens mij zijn ze behoorlijk op tijd hoor!

    • hahaha oja dan heet het land ook Brussel… Gek is dat hรจ. Het te laat komen herken ik op zich wel bij feestjes bijvoorbeeld. Als een feestje om 10 uur begint dan kom je in Nederland gewoonlijks om half 11 of zelfs 11 uur. Ik heb me in Engeland echt verbaasd hoeveel mensen er dan ook echt om 10 uur al zijn.

    • Ja daar heeft volgens mij maar รฉรฉn iemand naar gevraagd. Had ik inderdaad ook wel meer verwacht. Standaard reactie als je zegt dat je uit Nederland komt is wel ‘So you smoke a lot of weed?’

  2. Hahaha geweldig geschreven! Dat drugs gedeelte is inderdaad een heel groot vooroordeel dat mensen hebben over Nederlanders. Beetje reputatie hebben we blijkbaar wel..

  3. Haha, wat ik heel veel hoorde toen ik een tijdje in Polen woonde was ‘legal drugs’ en ‘free marihuana’ ๐Ÿ˜› Oh en Amsterdam kent ook iedereen.

  4. Hahahahaha, veel talen? Ik kan alleen Engels :P. En ik ken de drugs wet echt totaaaal niet! Af en toe blow ik wel, maar dit is zo weinig dat ik die wet ook niet hoef te kennen ๐Ÿ™‚

    • hahaha ja ik heb er ook geen verstand van :p Las laatst ergens dat de gemiddelde nederlander 3,5 talen spreekt. We leren op school natuurlijk ook frans en duits, en sommigen nog spaans. Als je daar wat van onthoudt, kan je heel wat :p

  5. Haahahahaaaha, wat een heerlijk artikel. Den Haag is onze hoofdstad! Moest ik eerst heel hard om lachen, maar bij nader inzien begrijp ik dat dan wel weer. Over die Duitsers en Nederlanders! Geweldig! Oh thanks, meid. Heb effe heerlijk gelachen.

  6. Hahaha lekker serieus beeld vormen we wel als Nederlander :’-D
    Misschien verklaart dat weer waarom we altijd te laat zijn en de mannen veel gel in hun haar hebben; je doet gekke dingen onder invloed natuurlijk :p

  7. Pingback: Krultangen, Shin Chan en een mislukte pannenkoek |

Leave a Reply

