Get Inspired: De film About Time

I love to get inspired

Dagelijks word ik geïnspireerd door dingen en mensen om mij heen. Wat zijn er toch veel mooie dingen op de wereld en wat zijn we met z’n allen creatief! Er is ontzettend veel om te delen en dat doe ik dan ook graag. In mijn rubriek ‘Get Inspired’ deel ik elke week iets waar ik door geïnspireerd werd. Veel lees plezier & I hope you get inspired! ❤


About Time

Zou jij gelukkiger zijn als je in je leven een terugspoelknop zou hebben?

Het is iets waar ik vaak over heb gedroomd. Als ADD’er komt het nogal vaak voor dat ik dingen vergeet. Mijn festivalticket bijvoorbeeld, waar ik dan achter kom als ik al aan de andere kant van de land bij de ingang sta. Of mijn portemonnee als ik boodschappen ga doen. Of een USB met mijn powerpoint presentatie, wanneer ik iets moet presenteren op school. Zelfs als ik hem op tafel heb klaar gelegd. En hoe handig zou het zijn als je dan even je ogen kan sluiten, en terug kan gaan in de tijd om even dat kleine dingetje te herstellen.

In About Time komt Tim erachter dat hij die mogelijkheid heeft. Wanneer hij in een donkere ruimte gaat staan, en denkt aan een moment, dan reist hij terug in de tijd naar dat ene moment. Dat gebruikt hij dan ook maar al te graag, vooral om blunders en blauwtjes te herstellen. Hij komt er alleen al snel achter dat veranderingen in het verleden ook veranderingen in de toekomst kunnen betekenen. En zo loopt hij bijna de liefde van zijn leven mis.

Ik vond About Time echt een prachtige en inspirerende film. In de film wordt duidelijk dat je beter stomme dingen niet over kunt doen, omdat dit bij het leven hoort. Het beste is om te genieten van elk moment dat je meemaakt. Even lachen naar die kassière die haar best doet, en hardop juichen als je iets hebt bereikt. En tsjah, die foutjes die je maakt? Dat zijn dingen die het leven echt maken.


facebook

6 thoughts on “Get Inspired: De film About Time

Leave a Reply

