Mijn leven inrichten

Ik ben alweer bijna drie weken terug in Nederland, maar zo voelt het nog helemaal niet. Alhoewel het gevoel langzaam verdwijnt dat ik op vakantie ben en over een week weer naar Engeland ga, heb ik nog niet helemaal het gevoel dat ik weer thuis ben. Ik ben inmiddels weer terug verhuisd naar mijn studentenkamertje, heel fijn! En ik had eigenlijk wel gehoopt dat ik me daarmee in één klap weer thuis zou voelen. Tsjah, misschien een beetje te optimistisch ingeschat.

thuis voelen

Ik heb nu ongeveer een derde van mijn spullen naar mijn kamer verhuisd. Als ook de rest van mijn spullen staat, voelt het wellicht al beter. Mijn fietsband staat plat, waardoor ik korte bezoekjes aan de supermarkt of het stadscentrum vrij snel afsla… Dat helpt ook niet mee. Maar wat misschien nog wel het meeste zorgt voor een niet-thuis-gevoel: mijn agenda is leeg!

Vóór ik naar Engeland vertrok, was mijn agenda altijd overvol. Werken hier, dansles daar, thee drinken met zus, bioscoopje pakken met zo… Toen kwam ik in Engeland en waren alle dingen die ik gewoonlijks deed opeens verdwenen. Opnieuw mensen ontmoeten om mee op te trekken, opnieuw uitvinden hoe het studeren daar in elkaar zit, opnieuw gewoontes ontwikkelen in huishouden, contact met huisgenoten, alles wat je je maar kan bedenken. Mijn leven opnieuw inrichten.

Nu ben ik terug in Nederland, en nu begint dat weer een beetje opnieuw. Natuurlijk, ik ken al mensen, en ik weet nog wel wat ik waar kan vinden in de stad. Maar op de een of andere manier voelt het alsof ik alles weer opnieuw moet ontdekken. Wat deed ik ook alweer in mijn vrije tijd? Wie kan ik stalken om wat vaker af te spreken? Wat voor eten kan ik hier koken? Ik heb het ook altijd lekker druk gehad met meerdere baantjes tegelijk. Of één baantje met stage en school erbij. Ik heb nu NIKS!

Oké, oké, nou moet ik niet zo leeg-ig denken. Ik schreef vorige week nog dat je je op het positieve moet richten om gelukkig te worden. Ik zit dus al wel weer fijn in mijn kamer dichtbij het centrum van Utrecht. Ik heb mijn meeste vrienden alweer gezien en ben alweer twee keer wezen stappen (YES!). En ik hoef nog maar één studieopdracht te voltooien, dus ik heb lekker veel tijd voor andere dingen. Die tijd kan ik nu dus goed inzetten. 

Tijd om mijn leven weer opnieuw in te richten! Ik ben op zoek naar werk (wat overigens vrij hopeloos blijkt te zijn), ik ga morgen mijn fietsband laten plakken, ik wil meer plekken in Utrecht ontdekken, stap voor stap verhuis ik al mijn spullen terug (ik heb echt VEUL spullen), ik hervind mijn vrijetijdsbestedingen (én vind eventueel nieuwe), en ik zet mijn sociale leven weer volop in gang. Op naar weer een volle agenda! 🙂


facebook

16 thoughts on “Mijn leven inrichten

  1. Klinkt erg bekend! Ik zit ook weer op mijn kamertje in Enschede en voel die zelfde soort leegte die je beschrijft. Even omschakelen en inderdaad wat je zegt misschien leuk om weer nieuwe vrijetijdsvestedingen uit te proberen! 🙂

  2. Dat lijkt me ook heel erg wennen inderdaad! Maar wel fijn dat je nu nieuwe plannen kunt gaan maken. Mijn broer woont toevallig ook vlakbij het centrum van Utrecht, ik ben er zondag nog geweest! Hele gezellige en mooie stad om te wonen lijkt het me.

  3. Pingback: Personal update #1 |

  4. Pingback: Zomertijd ideaal op met Bijbellezing aan te vangen #2 Blijvende waardevolle schat | From guestwriters

  5. Pingback: Zomertijd ideaal op met Bijbellezing aan te vangen #1Bestseller aller tijden | From guestwriters

  6. Pingback: Vakantie is… stilte in je hoofd | From guestwriters

Leave a Reply

