Get Inspired: Harry Potter Studio

I love to get inspired

Dagelijks word ik geïnspireerd door dingen en mensen om mij heen. Wat zijn er toch veel mooie dingen op de wereld en wat zijn we met z’n allen creatief! Er is ontzettend veel om te delen en dat doe ik dan ook graag. In mijn rubriek ‘Get Inspired’ deel ik elke week iets waar ik door geïnspireerd werd. Veel lees plezier & I hope you get inspired! ❤


De Harry Potter Studio Tour

Harry Potter Studio - Hogwarts in snow

Eén van de meest awesome dingen die ik in Engeland deed, was het bezoeken van de Harry Potter Studio. Wauw, wat was dat gigantisch en mooi en inspirerend!

Met een Harry Potter Tour bus wordt je van Londen naar de studio gebracht (een half uur buiten Londen). In die bus voel je je al vet awesome.

Harry Potter Studio - Bus and Entry

De tour begint bij de deuren van Hogwarts. Die deuren waarbij in de laatste film die beelden naar beneden komen vallen. Alleen de ingang al was zó gaaf om te zien!

Vervolgens openen de deuren en kom je in de Great Hall, waar ze altijd eten aan die lange tafels. Echt raar om te bedenken dat je in de set staat waar al die films zijn opgenomen.

Harry Potter Studio - Great Hall

En dan duik je de rest van de studio in, waar heeeeel veel sets te bekijken zijn, alle kostuums, pruiken, rekwisieten, etc. Het is echt héél gaaf!

Harry Potter Studio Tour

Ik vond het prachtig om te zien hoeveel aandacht overal aan is gegeven, hoeveel details elk dingetje wel niet heeft. Veel dingen waarvan ik dacht dat ze met de computer waren ingevoegd, die hebben ze echt gemaakt! Zoals de slangendeur naar de geheime kamer in deel 2, die werkt echt!! Buckbeak die naast Hagrids huisje ligt, de bewegende voorwerpen in het huis van de Weasleys, Lupins koffer die zich vanzelf inpakt, ze hebben het allemaal gemaakt!

Harry Potter Studio Tour

Ik vond de tour zo inspirerend dat het mijn hele toekomstdroom heeft veranderd. Wat zou ik graag aan het ontwerpen en maken van filmsets mee willen werken! De bergen creativiteit en details.. I LOVE IT! Nou maken we in Nederland niet van die awesome films als Harry Potter, waarbij zelfs elk rekwisiet ontworpen en gemaakt moet worden, maar het maken van een ‘gewone’ filmset lijkt me ook al heel leuk om te doen. Ik ben zelfs al heel enthousiast aan het kijken naar cursussen en opleidingen hiervoor. De Harry Potter Studio, inspiratiebron nummer 1!


facebook

 

10 thoughts on “Get Inspired: Harry Potter Studio

  1. Oooooh daar wil ik ook heen!! Ik ben Harry-fan to the max! En het lijkt me inderdaad dat je daar een hoop inspiratie krijgt. Hopelijk kun je je dromen realiseren.

  2. Pingback: Dingen vergeten, katten knuffelen en obsessies |

  3. Pingback: Personal Update #2 |

Leave a Reply

