Dingen vergeten, katten knuffelen en obsessies

Ik werd door Maaike van Onder de Blauwe Regen en Tessa van TesjeBesje genomineerd voor de Liebster Award. Dankjulliewel! De Liebster Award is bedoeld om beginnende bloggers onder de aandacht te brengen. Een erg leuke ‘award’ vind ik het, want bloggers bedenken zelf de vragen die een ander moet beantwoorden. Twee nominaties leveren wel erg veel vragen op, dus heb ik besloten het in twee blogjes te doen. Ik vond de vragen te leuk om te schrappen namelijk 🙂

liebster award

Vandaag de vragen van Onder De Blauwe Regen.

1. Wat is je favoriete blogpost (van jezelf) en waarom?
Ik hou het meest van gedachtenspinsels-blogs schrijven. Die vind ik dan ook het leukst. Om er specifiek één te noemen: “Eh.. Pardon, jouw hoofd fascineert me“, omdat het een heel spontaan inspiratie moment was.

2. Welk dier zou je jezelf mee willen symboliseren en waarom?
Een kat! Omdat ze speels en heel knuffelbaar zijn. Katten kunnen van gezelschap genieten, maar zich ook prima in hun eentje vermaken. En ze zijn heel gefocust op eten, dat herken ik dan ook wel weer…

food_o_1204761

3. Hoe ziet jou ideale dag eruit?
Wakker worden, de gordijnen open trekken en zien dat de zon schijnt. Met vriendlief een lekker ontbijtje met een sterke bak koffie. Een warme douche. Lekker een paar uur knutselen, bloggen of muziek maken. Dan de stad in voor lunch of drankjes met vrienden. ‘s Avonds uit eten of de keuken in duiken om een nieuw recept uit te proberen. Thuis borrelen met wie dan ook, en daarna nog de stad in om door te feesten tot laat in de nacht. Een Turkse Pizza na afloop, en daarna lekker thuis mijn bedje induiken en naast mijn vriend in slaap vallen.

4. Wat is je meest domme of suffe actie van de afgelopen jaren?
Mijn suffe acties komen meestal doordat ik dingen vergeet. Een uur in de Hema besteden en je mandje vol laden om er bij de kassa achter te komen dat je je portemonnee helemaal niet bij je hebt.. Dat soort dingen. Heel fijn 😛

5. Wat is je beste gewoonte?
Bewust stil staan bij mooie dingen, en in vervelende situaties nadenken over wat maakt dat ik iets doe of voel. En er met een ander over praten als ik er niet uit kom.

crafting

6. Wat is je favoriete voorwerp in huis?
Mijn shitload aan knutselspullen! Eén voorwerp daarvan kiezen is moeilijk, want met maar één knutselitem kan je vaak niks. Oh, en mijn laptop met allerlei grafische programma’s, dat hoort ook wel bij knutselspullen hè?

7. Waar ben je echt (super) goed in?
Dingen vergeten 😛 hahaha. Ik ben ook heel goed in het zien van details, in verslagen, knutseldingen, foto’s, ontwerpen, etc. Een beetje te goed. Iets met perfectionisme enzo. Oja, en ik ben goed in kritisch reflecteren (sprak de SPH’er.. whehe :P).

8. Wat zie jij als je belangrijkste normen en waarden?
Ik vind het belangrijk om respectvol om te gaan met je medemens en voor elkaar te zorgen. Of het nou familie is of een vreemdeling, aandacht voor elkaar en hulp waar nodig, vind ik belangrijk. Daarbij hoort voor mij ook acceptatie van wie de ander is, hoe anders dan jezelf dat ook kan zijn.

cats-in-love

8. Heb je huisdieren en zo niet; zou je ze willen hebben, zo ja; welk dier dan?
De kat die bij mijn ouders woont zie ik nog altijd als míjn kat. Maar ik zou ook graag een kat in mijn eigen woning willen. Daarvoor moet ik alleen wel eerst wat groter gaan wonen.

9. Wat moet iemand doen om je zo boos te krijgen dat je het kookpunt bereikt?
Hahaha, ga ik even als een gangster broer klinken, maar als je (op niet-positieve manier) in de buurt van mijn zusje komt, dan moet je wel uitkijken 😛 Meer in die richting en dan ik bereik al snel een kookpunt.

10. Over welke eigenschap hoor je het meest terug van anderen dat ze zo aan jou waarderen?
Dat ik betrouwbaar ben hoor ik vaak. Mensen weten wat ze van me kunnen verwachten en ze kunnen ook altijd bij me terecht.

Noem 11 feitjes over jezelf
1. Ik hou niet van melk chocolade.
2. Ik vind het moeilijk om spullen met een herinnering weg te gooien. Ik hecht waarde aan de meest kleine dingen.
3. Ik hoop ooit nog eens mee te werken aan het bouwen van filmsets.
4. Als ik begin met knutselen kan ik niet meer stoppen. Ik vergeet de wereld om mij heen en vergeet te eten of te slapen.
5. Ik heb hypoglykemie. Als ik niet regelmatig eet, wordt ik misselijk, duizelig, moe, etc. Wanneer ik dus uit een knutsel-bui breek, stort ik vaak half in elkaar.
6. Ik ben heel vaak begonnen aan het schrijven van liedjes, maar heb er maar zelden één afgemaakt.
7. Stiekem weet ik al heel goed hoe ik wil dat mijn bruiloft eruit gaat zien.
8. Ik vind dingen meestal niet gewoon leuk, maar krijg al vrij snel een obsessie ergens mee. Acteurs, films, series, bands… ‘fan’ ben ik vaak al voorbij.
9. Zo hou ik bijvoorbeeld zo ontzettend veel van Alice in Wonderland dat als ik er iets van zie of hoor, ik gelukzaligheid gewoon in mijn borstkas voel zitten. Jaja..
10. Ik heb trouwens ook veel hygiëne obsessies.
11. Toen ik klein was verzamelde ik alles van de 101 dalmatiërs. Ik weet 101% zeker dat ik minstens 101 poppetjes/knuffels van dalmatiërs had. Ik zou eens een blog moeten schrijven over mijn obsessies. Eigenlijk kan ik wel een heel BOEK schrijven over mijn obsessies.

obsession

Dat waren de eerste vragen. Dankjewel Maaike! In het volgende blogje nomineer ik andere bloggers 🙂


facebook

14 thoughts on “Dingen vergeten, katten knuffelen en obsessies

  1. Leuk om te lezen! Melk chocolade vind ik juist het lekkerste wat er is haha! Ik had nog nooit gehoord van hypoglykemie, maar het kan best dat ik dat ook heb. Ik heb namelijk ook vaak gehad dat ik na een tijdje niet eten opeens heel trillerig en zwak werd, het gevoel alsof ik dan flauw ga vallen.

    • Ja dat heb ik ook inderdaad. Ik kan ook heel slecht tegen dingen met suiker. Daar krijg ik heel snel een dip van. Regelmatig kleine porties eten en zo min mogelijk suiker werkt bij mij goed 🙂

  2. Leuk ingevuld Anna!
    Leuk is dat idd van die spontane schrijfsels die in je op komen. En ik had ook bijna niet anders verwacht dan dat het een katachtige bij jou zou worden, zowel als symbool als ook huisdier 🙂
    Jaaaaa heerlijk, klinkt me ook als een ideale dag in de oren.
    Hahaha geestig je mandje vol en geen geld mee :p
    Goede reden om het kookpunt te bereiken ook 😉
    En grappig die obsessies, althans voor mij als lezer, hopelijk voor jezelf ook natuurlijk. Goed blogonderwerp idd, ben nieuwsgierig! :p

  3. Pingback: Krultangen, Shin Chan en een mislukte pannenkoek |

Leave a Reply

