Krultangen, Shin Chan en een mislukte pannenkoek

Ik werd door twee bloggers genomineerd voor de Liebster Award. Leuk! Vorige keer beantwoordde ik de vragen die ik van Onder de Blauwe Regen kreeg. Vandaag beantwoord ik de vragen van TesjeBesje en nomineer ik zelf ook bloggers voor de award.

liebster award

De vragen van TesjeBesje:

1. Wat is het leukste artikel op jou blog?
In mijn vorige blog noemde ik dat mijn gedachtenspinsels-blogs mijn eigen favorieten zijn. Twee blogs die van anderen veel reacties en views kregen, waren “Over oud worden” en “Wat buitenlanders zeggen over Nederland“.

2. Wat was je lievelingsvak op de middelbare school?
Muziek, denk ik. In het examenjaar nam ik psychopathologie als extra vak, dat was ook heel leuk.

3. Als je één tip moet geven die het leven kan verbeteren, wat zou jou tip zijn?
Always look on the bright side of life! ♫ Je kan ook eens kijken naar deze tip om gelukkig te worden.

4. Als je jezelf moet vergelijken met een beauty item, welk item zou dit zijn?
Wauw, ik heb hier héél lang over nagedacht. Ik kies voor de krultang. Omdat ik krullen speelser vind dan stijl haar. Dat weerspiegelt mijn eigen speelsheid, haha. Ik maak graag plezier en hou van gekke dingen doen. Daarnaast kan je haar beschadigd raken van een krultang, waardoor het weer moet herstellen. Als ik een avondje plezier en gekte achter de rug heb, moet ik zelf ook even bijkomen.

5. Wat is het mooiste dat je ooit in je leven hebt gedaan?
Ik ben erg blij met alle reisjes die ik heb gemaakt, naar Parijs, Londen, Wenen, Praag, Barcelona, Sheffield… en zo nog meer 🙂

paris opera

6. Wat wil jij in je leven nog een keer doen?
Ik weet niet zeker hoe ik deze moet lezen. Nóg een keer of ooit nog eens een keer. Ik wil nog meer reisjes gaan maken, o.a. naar India om daar vrienden op te zoeken. En wat ik nóg een keer zou willen: meedoen met een ‘Wie is de Mol’-spel. Dat hebben vrienden ooit eens georganiseerd en was super gaaf! Dat zou ik graag weer doen.

7. Ben je een kattenmens of een hondenmens?
Kattenmens! 🙂 Al sinds mijn eerste werkstuk over katten (groep 6) ben ik wezenloos verliefd op alle katachtigen.

8. Welk gerecht kan je zelf echt niet klaarmaken zonder dat het mislukt?
Eigenlijk mislukken gerechten bijna nooit. Als het wel een keer mis gaat, dan doe ik het de volgende keer anders en dan lukt het die keer wel. Het laatste gerecht dat mislukte had ik van Pinterest geplukt. Ik was eigenwijs en dacht ik het recept na één keer lezen wel uit mijn hoofd wist. Niet dus 😛

pinterest pancake

9. Beschrijf jouw afgrijselijkste vakantie ooit.
Ik heb gelukkig geen afgrijselijke vakanties gehad. Ik kan me nog wel herinneren dat ik het heel jammer vond toen mijn broer niet meer meeging op vakantie. Jaaaa… heel schattig…

10. Wat is je leukste droom van de afgelopen tijd?
Geweldige vraag. Ik heb altijd de meest bizarre dromen. Die zijn lang niet altijd leuk overigens. Maar wel altijd heel memorabel. Laatst droomde ik nog dat ik een zoontje had, een baby. En dat mijn broer zijn zoontje allemaal jurkjes aantrok omdat hij geen jongenskleding in de winkel kon vinden. En van de week droomde ik dat het de nacht voor lowlands was en niemand zijn tas had ingepakt, we niet wisten welke auto we namen of hoe laat we zouden vertrekken. Maar iedereen was dronken aan het worden op een feest, dus toen besloot een hele bups mensen om maar op de fiets naar Lowlands te gaan. Direct. Dronken en zonder spullen. Ach ja, ik heb ongeveer elke nacht wel een rare droom.

11.Welk programma/serie keek je het liefst toen je klein was?
Heel veel! Programma’s als Dinobabies en Ovide en z’n vriendjes en het geweldige Shin Chan natuurlijk! Maar ik keek ook al heel jong naar dingen als Gilmore Girls, doordat mijn moeder dat dan keek met mijn oudere zus.

GtY1Q92

Nu is het mijn beurt! 🙂 Voor de liebster award nomineer ik:
1. Zosammieenzo
2. Write Now
3. Kleingeluk
4. Galabria
5. Anieke Barth
6. Tijd om te dromen
7. Bluebird Paradise
8. Gelukkig mezelf zijn
9. Zo simpel is dan geluk
10. C’est belle
11. Zonneharp
Als jullie het leuk vinden, kunnen jullie de volgende vragen beantwoorden:

1. Wat is jouw favoriete blog (van jezelf) en waarom?
2. Wat was jouw grootste teenage crush?
3. Welke superkracht zou jij willen bezitten en waar zou je die voor gebruiken?
4. Wat is je lievelingsdier en waarom?
5. Wat is de beste beslissing die je ooit hebt genomen?
6. Als jij een gerecht zou zijn, welk gerecht zou dat dan zijn en waarom?
7. Welke eigenschappen van jezelf waardeer je het meest?
8. Wat is je leukste droom van de afgelopen tijd?
9. Wat vind jij van tuinkabouters?
10. Wat denk jij dat er na je overlijden met je gebeurt?
11. Wat zorgt ervoor dat jij met een goed gevoel je dag kan beginnen?

Nog even kort de spelregels van de Liebster Award op een rijtje:
1. Beantwoordt de 11 vragen van degene die jou genomineerd heeft.
2. Zet 11 feiten over jezelf op een rijtje.
3. Nomineer zelf ook 11 andere beginnende bloggers met minder dan 200 volgers.
4. Bedenk zelf 11 vragen die je aan de genomineerden wilt stellen.
5. Informeer alle 11 erover dat ze genomineerd zijn.
6. Plaats de badge van de Award bij je artikel.


facebook

14 thoughts on “Krultangen, Shin Chan en een mislukte pannenkoek

  1. Pingback: Bescherm jij je al tegen tuinkabouters? |

  2. Oooooh al is het een vrolijk liedje en vins ik m geweldig, krijg ik die de a.k 24u zeker noet meer uit m’n hoofd! :p
    Leuk dat je je dromen kan onthouden, ik ben ze zo goed als altijd direct kwijt, vind ik soms wel erg jammer.
    Wederom leuk ingwvuld!

Leave a Reply

