Bescherm jij je al tegen tuinkabouters?

In mijn Liebster Award vroeg ik bloggers wat zij van tuinkabouters vinden. Rare dingen vind ik het namelijk, tuinkabouters. Je hebt ze wel of je hebt ze niet. En als je ze wel hebt, staan ze er meteen in tientallen. Eng, zijn ze ook. Ze komen ’s nachts tot leven om je tuin mooi te maken. Ha! Wie gelooft dat nou?! Volgens mij komen ze tot leven om snode plannetjes te smeden… En het is maar wachten tot ze ten aanval gaan. Je kan het ze al zíen denken! Ik bedoel maar, wie krijgt hier nou geen schizofrenie van?

tuinkabouter hark

Ze zijn dan wel klein, maar ze zijn altijd gewapend hè! Met een beetje geluk tref je er één met een bloemetje in zijn hand. Wat nou als die snotneus met een kruiwagen je te pakken krijgt? Weet jij veel wat hij met dat ding kan. Hij staat er wel non-stop mee in zijn hand. Misschien doet hij ’s nachts wel aan kruiwaag-liften. Dan is ‘ie hartstikke sterk. Of misschien rijdt hij er stiekem kleine rupsjes mee plat. Genadeloos! Neeee, die kruiwagen-kabouter, daar wil je niet mee te maken krijgen.

Trouwens die vent met dat bloemetje kan ook niet helemaal wijs zijn. Terwijl anderen zich voorbereiden met schop en hark, plukt hij een bloem uit de tuin! Daar kan je toch geen schade mee aanrichten?! Maar dat zet je wel aan het denken hè? Want misschien heeft hij dus helemaal geen bescherming nodig. Misschien kan hij de ergste schade wel veroorzaken met zijn rechter pink. Die hij zo heel sluw in zijn broekzak verstopt. Ik kijk wel uit voor die pink!

tuinkouter bloem kruiwagen

Jaaa, het zal mij benieuwen wanneer de dag komt dat we moeten strijden tegen de tuinkabouters in ons land. Eén ding weet ik wel: ik ga vast op zoek naar een voorwerp waarmee ik kan aanvallen. Die smartphone gooi ik er liever niet op stuk. En jij, weet jij al wat je in kan zetten?

PS. Alle foto’s van deze tuinkaboutertjes komen van de tuinkaboutershop. De liefhebber kan ze daar bestellen, maar bedenk wel: ik heb je gewaarschuwd!


facebook

11 thoughts on “Bescherm jij je al tegen tuinkabouters?

  1. Nee, nee, NEE! Zwetend kijk ik naar de horo op de foto’s; tuinkabouter fobie heb ik door mijn vorige buren :p
    Er is een geintje ontstaan waar ik met regelmaat een kabouter kado kreeg, die ik bij de eerste op de schutting zette met het gezicht hun woonkamer in lol.
    De volgende kwamen in een doos in de schuur en bij nr 5 na al aangegeven te hebben dat ik het nu wel “leuk” vond geweest heb ik ze weggegooid, kan ik ze niet meer luchten of zien! :p

Leave a Reply

