Personal update #1

personal update

Begin dit jaar schreef ik over dingen die mij in 2015 te wachten staan. Ik ben terug verhuisd naar Nederland en veel bezig geweest met het herinrichten van mijn leventje hier. Dat lukt al aardig, dus vond ik het eens tijd voor een personal update.

Afstuderen
Ik heb het concept van mijn laatste studieopdracht zojuist ingeleverd. Ik moet nog een aardige bronnenlijst in orde maken (maar liefst 42 bronnen), maar daarna is het alleen nog feedback verwerken, inleveren en dan ben ik klaar! Als het voldoende wordt beoordeeld tenminste…

Werk zoeken
Ik was al wanhopig op zoek naar studentenbaantjes, omdat ik geen werk in de zorg kon vinden. Toch heb ik nu in maart een sollicitatiegesprek staan bij een kinderdagverblijf! Daarnaast kreeg ik vrijdag een facebook-post doorgestuurd van een organisatie die met nood naar mensen opzoek was. Er moet een hele lading aan zorgdossiers in orde worden gemaakt in de jeugdzorg. Prima! Ik heb meteen contact opgenomen en kan morgen al beginnen! Zo snel gaat dat dan opeens. Het is een project van vijf weken, dus mijn andere sollicitatie zou dan voor erna zijn.

Samenwonen
Een appartement in Utrecht vinden is blijkbaar nog lastiger dan een studentenkamer vinden. We zijn nog rustig aan het verder zoeken, maar hebben eigenlijk wel de indruk dat ik ook eerst een baan moet hebben voor we ergens voor in aanmerking komen. (Huur is vaak prima te betalen, maar de inkomenseisen zijn achterlijk hoog). Hopen dus dat het werk snel gevonden is 🙂

Reizen
Ik heb alweer een paar leuke dingen op de planning staan. We zijn met de vriendengroep druk bezig met het organiseren van een roadtrip door Italië, met 19 man! Erg gaaf. Ik heb dit jaar weer een Lowlands ticket gescoord! Home Sweet home ❤ Ook weet ik nu bijna zeker welke week in mei ik weer naar Sheffield vlieg voor een paar dagen 😀 Super veel zin in! Het is echt bizar hoeveel ik met mijn hoofd nog daar zit in plaats van hier. Dat had ik niet verwacht na een periode van maar 4-5 maanden. Ik droom zelfs vaak dat ik daar ben of dat vrienden van daar hier in NL bij me zijn, haha.

Leven inrichten
In het weekend heb ik vaak genoeg te doen, lekker de stad in, naar de bios of naar het theater (Pieter Derks was héél leuk). Doordeweeks verveel ik me nog best veel. Ik ben blij dat ik morgen aan de slag kan met het project. Verder ben ik begonnen met postcrossing, echt een aanrader. Heb nog maar één kaart verstuurd, maar de positieve reactie van de ontvanger maakte het al helemaal geweldig. Vandaag gaat mijn tweede kaart de bus uit. Hopen dat ik er ook snel één ontvang 🙂

Voor alles geldt dus eigenlijk, wordt vervolgd…


facebook

15 thoughts on “Personal update #1

  1. Wauw die roadtrip door Italië klinkt echt gaaf! Succes met het vinden van een appartement, ik weet idd dat ze bij inkomen makkelijk 3-4x de huursom willen hebben, bizar…

  2. Hey wat goed dat je wat kan doen nu en spannend je sollicitatie!
    Hopelijk daarna een lekker plekje voor jullie saampjes.
    Ja leuk Pieter Derks en leuke actie dat postcrossing

  3. Je hebt heel wat lijntjes lopen, druk zat! En dat postcrossing wil ik misschien ook ooit eens uitproberen! Succes met het afronden van je studieopdracht en je nieuwe bijbaan!

Leave a Reply

