Weer helemaal thuis

Ik zat lekker in de kroeg, biertjes te drinken met vrienden. “Ben je blij dat je weer terug bent in Nederland?”, werd me gevraagd. Ik was even stil en bracht vervolgens een “mjaaaahh…” uit. Niet heel enthousiast. Ik verveelde me namelijk nogal vaak. Nog geen werk. Geen dansles, zangles, musicalrepetities. Geen studieopdrachten meer om af te maken. Wat kan je nog doen om je week vol te maken?  Nou, dat hoefde ik me niet lang meer af te vragen. Een paar dagen later kon ik aan het werk in de jeugdzorg en waren mijn weken weer meer dan goed gevuld.

Zo is het ineens drie weken later. Volle weken met werk, afspraken en uitjes (en helaas een paar dagen ziek op bed). Om 6.15 uur moet ik mijn bed uit en om 21.30 uur word ik alweer moe. Iets dat voor een extreem avondmens als ik érg vreemd is om te ervaren. Zo heb ik ook ineens drie weken geen energie (of tijd) gehad om te bloggen! Hoe doen al die werkende bloggers dat toch? Vanavond dacht ik, laat ik weer eens een blogje schrijven. Het blijkt meer een poging dan een leuk stukje, want ik ben eigenlijk te moe om er veel aandacht in te stoppen.

Maar goed, ik kan nu wel weer overtuigd zeggen: “Ik ben blij dat ik weer terug ben in Nederland”. Ik geniet ervan om mijn familie en vrienden weer dichtbij te hebben, en heb inmiddels weer genoeg om mezelf mee bezig te houden. Eén ding dat ik zeker over mezelf heb geleerd, is dat ik niet tegen een lege agenda kan. Af en toe een dagje helemaal niks doen? Prima! Maar de dagen erna wil ik dan weer lekker vol plannen. Een vriendin zei tegen me, toen ik pas terug was in Nederland, dat het altijd een tijdje duurt om weer ‘te aarden’. Wat ik hier blijkbaar voor nodig had, was lekker veel te doen hebben.

Nu is het alweer tien uur, hoogste tijd om me weer klaar maken voor bed (jeetje wat vroeg!). Dus welterusten allemaal en tot blogs!

nachtrust


facebook

4 thoughts on “Weer helemaal thuis

  1. Welkom terug ook nu na de geestelijke landing in NL 😉
    Fijn dat je je draai weer lekker gevonden hebt.
    Onmenselijke tijden om op te staan inderdaad 0_o :p

  2. Ik kan me voorstellen dat je je draai in Nederland even moest vinden. Je energie zal ook vast wel weer terugkomen. Ondertussen heb je toch maar mooi weer een blogje geschreven!

Leave a Reply

