Een roadtrip maken door Italië

rome11

Vrijdag ga ik op vakantie. Niet zomaar een vakantie: Ik ga met 20 vrienden een roadtrip door Italië maken! Met zo’n grote groep, zo’n grote reis maken, vraagt heel wat voorbereiding. Routes worden gepland, campings geboekt, busjes gehuurd en spullen verzameld. Natuurlijk wordt er ook vast volop wijn gedronken, Italiaanse spreuken opgezocht en daarnaast heb je altijd nog het voorbereidingswerk van de beentjes scheren en je haar een zomers kleurtje geven (de verpakking zei ‘goudblond’ maar dat is het natuurlijk niet geworden).

Inpakkuh!
De helft van de vriendengroep gaat fietsen van plaats naar plaats in Italie en de andere helft reist met de gehuurde busjes. Op de camping komen we elkaar dan weer tegen. Vanuit Nederland vertrekken we wel met z’n allen in de busjes, dus er moet naast de bagage ook heel wat ruimte gecreëerd worden om de fietsen mee te nemen. Om alles in de bussen te kunnen passen, hebben we ieder een grote box gekregen die we daarna makkelijk kunnen stapelen.
Dus wat ben ik nu aan het doen? Juist: mijn box eens even goed vol stampen. Mijn nieuwe bikini, nieuwe zomershirtjes, boeken, strandlakens, zonnebrandcrème… De lijst is eindeloos en de box zit tot aan de nok vol. (Ik voorzie wat problemen als ik daar nog wil gaan shoppen, maar die aankoopjes kan ik dan hopelijk bij vriendlief in de box kwijt).

vakantiebox

Schrijvuh!
Om zo’n hele reis georganiseerd te krijgen hebben we à la studiereis verschillende commissies die ieder hun eigen taken hebben gekregen. Ik zit in de allerleukste commissie: De Reisgidscommisie. Dat betekent dat ik leuke stukjes heb mogen schrijven over de plaatsen die we gaan bezoeken (en nog allerlei onzin als leesplezier voor ernaast). Samen met de stukjes van een paar andere vrienden, hebben we deze gebundeld in een reisgids. Het is nu al super leuk om door te bladeren. Na afloop van de vakantie voegen we er nog heel veel foto’s aan toe en dan laten we het geheel als fotoboek afdrukken.

reisgids2
Reizuh!
Nog één nachtje slapen en het is al zover. Eigenlijk kan ik er helemaal niet van slapen (EXCITEMENT!) dus het is vooral de uren aftellen. We gaan van Utrecht naar Menton, naar Spotorno, naar Sestri Levante, naar Tellaro Lerici, naar Nardini, naar Siena, naar Bolsena, naar Rome! Dik twee weken vol met zon & zweet, strand & zwemmen, pizza’s & pasta’s, tiramisu & liters wijn, heel veel gezelligheid en héél veel moois om te zien! Ik heb er zin in!


facebook

12 thoughts on “Een roadtrip maken door Italië

  1. Wat gaaf en de uurtjes met tellen zijn als het goed is voorbij; het is vrijdag!!! 😉
    Fijne vakantie met z’n allen!

  2. Pingback: Vier dagen pannekoeken, lima-feesten en MICHAAAEEEELLL!!! |

  3. Pingback: In 2015… |

Leave a Reply

