Vier dagen pannekoeken, lima-feesten en MICHAAAEEEELLL!!!

lowlands

Na een hele toffe roadtrip door Italië (daar volgt nog een blogje over) ging ik ook nog naar Lowlands deze zomer. Wat een tof weekend was dat weer! We hadden super lekker weer, een heel leuk groepje om mee te feesten, en weer een hoop goede artiesten om van te genieten.

Muziek
Na zo’n 15 jaar met veel liefde naar Limp Bizkit geluisterd te hebben, zag ik ze nu dan eindelijk live. Wat was dat gaaf! Ook De Jeugd van Tegenwoordig bracht weer een groot feest met zich mee. Niet voor niets dat bijna de hele Lowlands populatie bij deze tent stond. Twenty One Pilots speelde niet alleen vette nummers van allerlei verschillende genres, maar maakte ook nog backflips van de piano en trokken hun trommels mee het publiek in om daar al crowdsurfend de show voort te zetten. SU-PER VET! In de Lima-tent werden de planten weer los getrokken om te dansen op de toch altijd wat aparte bandjes. Projekt Rakija heb ik na Lowlands meteen aan mijn playlist toegevoegd.

Beste optreden
De band die me het meest verraste was Christine and the Queens. Wat is die Christine geweldig en sterk. Al springend en dansend blijft ze prachtig zingen en dat alles met bakken gevoel. De dansers uit de bekende videoclip ‘Christine’ danste gedurende het hele optreden mee, wat het een super vette show maakte. De muziek, dans en alles eromheen had iets heel puurs en echts wat me echt raakte. Ik ben fan! ‘Haal de Beyoncé in je naar boven’ riep Christine tussendoor. Ik zou zeggen, Christine doe niet zo bescheiden, Beyoncé zou moeten roepen ‘Haal de Christine in je naar boven!’

Alles eromheen
Lowlands is dan misschien duur, maar alles wat je krijgt is goed. Hamburgers waar je nog uren van nakwijlt, suikerspinnen die groter zijn dan de gemiddelde kleuter en cappuccino’s nog lekkerder dan ik in twee weken Italië heb gedronken. De niet-muziek activiteiten waren dit jaar minder vreemd dan voorheen (ach, je kan niet elk jaar met een boerka in een ballenbak onder het hoofdpodium dansen), maar niet minder leuk. Zo hebben we een eigen animatie gemaakt en meegedaan aan verschillende onderzoeken door lijken te verplaatsen in een crime scene en te speeddaten.

michael

Op de camping
Alleen al het verblijven op één van de campings van Lowlands brengt mooie ervaringen met zich mee (en dat van iemand die een hekel heeft aan kamperen). Het ene moment werd er nog serieus door iemand naar Michael gezocht, het volgende moment was iedereen over heel camping 3 “MICHAEL!” aan het blèren. Dat verspreidde zich al snel naar het festivalterrein: Het hele weekend is zo’n 50.000 man op zoek geweest naar die mysterieuze Michael, die maar niet gevonden werd. Af en toe klonk er een “Hier is Michael!” wat werd beantwoord met een “Nee dat is Michael niet. MIICHAAAEEELL!!”. Heerlijke gezelligheid.


Niet te vergeten dat we dit jaar campingburen waren van Peter Pannekoek, die overigens zijn eigen dixi toilet had meegenomen. Hoeveel mannen met ondeugende grijns ik daar wel niet vanaf heb zien komen… Naast Peter zagen we trouwens nog meer leuke comedians, waarvan ik Kasper van der Laan zeker nog eens wil zien. Iedereen die houdt van droge humor en grapjes die nergens over gaan, raad ik aan om hem eens op te zoeken. Het was leuk Kasper, en een genoegen!

peterpannekoek-lowlands

Nu is het weer tijd voor het jaarlijkse gat waar ik na Lowlands in beland. Gelukkig zijn er altijd veel foto’s en filmpjes om van na te genieten. Wat was het leuk om weer op Lowlands te zijn. En een genoegen. Dat wou ik nog even zeggen. Dat het leuk was en vooral ook een genoegen!

Lowlands, ontzettend bedankt!


facebook

7 thoughts on “Vier dagen pannekoeken, lima-feesten en MICHAAAEEEELLL!!!

  1. Hahaha wat een stunt met dat roepen van Michael!!
    Nu sterkte met dat gat, hopelijk niet te diep en ben je daar zo weer aan voorbij! 😉

  2. Pingback: In 2015… |

Leave a Reply

